رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۱

نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به امیرالمومنین علیه السلام فرمودند:

»ای علی، اگرترس این نبود که گروه هائی ازامت من درباره تو چیزهایی بگویند که نصاری درباره عیسی گفتند، امروز درباره تو سخنی می گفتم که وقتی از میان جمعی از مسلمانان عبور کنی، خاک پایت و باقیمانده آب وضویت را بگیرند و به آن شفا جویند، ولی همین برای تو کافیست که بگویم: تو نسبت به من به منزله هارون نسبت به موسی هستی. جزاینکه بعد از من دیگر پیامبری نخواهد بود.

تو قرض مرا ادا می کنی و طبق سنت من می جنگی و در آخرت، نزدیکترین مردم به من هستی و فردا بر سر حوض کوثر خلیفه و جانشین من بوده، منافقین را از آن دور میسازی، تو اولین کسی هستی که در کنار حوض کوثر بر من وارد می شوی و داخل بهشت میگردی و شیعیان تو بر جایگاه هایی از نور، از حوض کوثر همواره سیراب شده، با چهره هایی روشن در اطراف من گرد می آیند و من شفاعتشان میکنم و آنها فردا در بهشت همسایه من هستند و دشمنان تو (در قیامت) تشنه کام و سیه روی و حلق آویزند، خصومت با توخصومت با من است و مسالمت با تو مسالمت با من و پنهان و آشکار تو، پنهان وآشکار من واسرار سینه تو،اسرارسینه من است و تو محل دروازه دانش منی و فرزندانت، فرزندان من و گوشت وخون تو گوشت وخون من بوده و حق با توست و بر زبان و قلم و چشم تو جاریست و ایمان با گوشت و خونت،همچون گوشت و خون من در آمیخته و خداوند بزرگ فرمان داده تا مژده بدهم که تو و خاندانت در بهشت و دشمنانت در آتشند و آنکس که کینه تو را دارد در کنار حوض کوثر بر من وارد نخواهد شدو آنکس که محبت تو را بدل دارد،از آن محروم نخواهد گشت.«

(خطیب خوارزمی درمناقب ص ۷۷ و ۹۶ و درمقتل الحسین خوارزمی ص ۴۵ - حافظ گنجی شافعی درکفایة الطالب ص ۱۳۵ به طور کامل-خطیب بغدادی درج ۱۴ ص ۳۲۱ درتاریخ خود بنام هیثمی ودرمجمع الزوائد ج ۷ ص ۳۵ و ج ۹ ص ۱۳۴ نقل نموده اند.)

علی ممسوسٌ فی ذات الله

»در مورد این جمله وگویندگان ان اینگونه است که در یکی از قزوه های رسول الله حضرت علی را اینگونه خطاب نمودند و وقتی که علی به میدان رزم رفت فرمودند علی ممسوس فی ذات الله شده است یعنی علی به فنا ی فی الله و وبه بالاترین درجه نزد حق رسید .مماس بودن به این معناست که در کنار خدا ومساوی وی فقط با اختالاف خالق ومخلوقی قرار گرفت.در مورد این جمله در زمانی دیگر توسط امام حسین به فرزندش علی اکبر بود که زمانی که علی اکبر خواست به میدان برود اهل حرم دور مولا را گرفتند که حسن فریاد کشید وگفت علی ممسوس فی ذات الله گشتدر مورد این جمله وگویندگان ان اینگونه است که در یکی از قزوه های رسول الله حضرت علی را اینگونه خطاب نمودند و وقتی که علی به میدان رزم رفت فرمودند علی ممسوس فی ذات الله شده است یعنی علی به فنا ی فی الله و وبه بالاترین درجه نزد حق رسید .مماس بودن به این معناست که در کنار خدا ومساوی وی فقط با اختالاف خالق ومخلوقی قرار گرفت.در مورد این جمله در زمانی دیگر توسط امام حسین به فرزندش علی اکبر بود که زمانی که علی اکبر خواست به میدان برود اهل حرم دور مولا را گرفتند که حسن فریاد کشید وگفت علی ممسوس فی ذات الله گشت«

نظرات  (۱)

سلام
مطالب ارزشی و بارزشی دارید.
قالب از قالب های خود بیان هستش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی