رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

رصد فکر

( rasadfekr.blog.ir؛ افکار و تازهای فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی )

فکرها و حرف های زیادی هست که باید گفته شود و افراد زیادی هستند که باید بخوانند و فکر کنند و چاره اندیشه کنند و به کار بندند..

دوستان عزیز! بیان نقاط ضعف و قوت این وب سایت از سوی شما، کمک بسیاری به ما میکند..

دوستان عزیز با لینک کردن این وب سایت ما را در رسیدن به اهدافمان همراهی کنید..

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن.

2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند.

3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره.

4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

نکته ای که بدوستان میخواستم متذکر بشم اینه که یه سری مطالب هم در وب سایت گذاشتیم که واقعا مفیدند لذا اگه تونستید مطالب قدیمی تر رو هم فهرست وار یه نگاه بندازین.

نظرات  (۳۲)

۲۸ مرداد ۹۳ ، ۲۰:۰۰ @کربلائی @ .....
سلام وب خوبی دارید..باافتخارلینک شدید...
یه پیشنهاد دارم...
پاسخ:
سلام 
تشکر بسیار
پیشنهادتون رو انجام دادم.. تشکر از توجهتون..
شما هم لینک شدید..
(وب هایی که کنارشون ستاره میذارم حذف نخواهند شد.. حداقل تا دو سه سال دیگه..)
۲۸ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۲۸ هیئت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
سلام و ادب
خدا قوت

ممنون که سر زدید
باسلام وتبریک ایام میلادامام رئوف،
مطالب متنوع ومفیدی رادروبلاگ خوددرج کرده اید.
ازاینکه باحوصله ودیدی باز،گستره ای ازافکار و تحلیل هاو نقدها ونظرات گوناگون- درحیطه علوم انسانی - رافراهم آورده اید،
شایسته ی تحسین وقدردانی هستید.
مطالعه ی این حجم از مطالب ،نیازمندصرف وقت "بایسته" است؛
انشاءالله توفیق داشته باشم که ازمطالب مندرج دراین وبلاگ-که حاصل زحمات شماست-استفاده کنم.
با آرزوی موفقیت برای شما. .

۲۹ مهر ۹۳ ، ۲۳:۱۳ پریشان گویا
سلام
نظریه اعتباریات رو در دانشگاه امام صادق علیه السلام با دکتر اعتصامی می خوانیم
کلاس ها ضبط می شود.!
۲۱ آبان ۹۳ ، ۲۰:۵۶ عطار کوچولو
سلام 
ایشالا خدا به وقتی که در اینجا صرف می کنید برکت بده!

موفق باشید.
۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۶:۵۱ علیرصا صبا
با عرض سلام و خسته نباشید.
سالروز فتح و بازپس گیری سوسنگرد به دست نیروهای ستاد جنگ های نامنظم شهید چمران و ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران را تبریک عرض می کنیم.
پاسخ:
با عرض سلام
تشکر از یادآوری شما..
۱۶ آذر ۹۳ ، ۱۳:۳۱ علی حسینی
سلام ازوبلاگ زیباتون دیدن کردم شماهم تشریف بیارین
فقط یه خواهش چطوری می تونم برا وبلاگم آهنگ بزارم مثل شما
وقالب های دیگه بیان رو مگین ازکجا پیدا کنم؟
ازتون سپاسگزارم
پاسخ:
سلام
متشکر..
جواب رو در وبلاگتون گذاشتم.
۰۵ بهمن ۹۳ ، ۱۹:۲۵ دوستدار اسلام

سلام قولا من رب رحیم

 

به دنبال درخواست بسیار مهم دکتر رحیم پور ازغدی برای برگزاری کرسیه های آزاد اندیشی اقتصاد در نماز جمعه ی تهران، و عدم همکاری مسئولین ذیربط بدلیل فشارهای وارده از سوی اقتصاد دانان غیر اسلامی در داخل کشور، از شما وبلاگ نویس عزیز تقاضا داریم که به میزان توان خود مطلبی در خصوص لزوم طرح بحث های "اقتصاد قرآنی" در مهم ترین و پرتعداد ترین تریبون دینی کشور، در وبلاگ خود منتشر کرده تا از اندک اندک این مطالب در کنار هم موجی پدید آمده و به گوش تئوریسین های اقتصادلیبرال در کشور برسد تا بلکه قدمی در راستای زدودن مظلومیت و مهجوریت از قرآن برداشته باشیم.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی نظریه های تولید شده ی اقتصاد اسلامی، می توانید به وب سایت http://www.kadamaei.ir/ و همچنین وب سایت http://reba.ir/ مراجعه نمایید.

 

 

« ما تا به امروز می بایست مدل بومی اقتصاد را به دنیا عرضه می کردیم. ما باید هم کارآمدی در جهت رشد رونق اقتصاد، هم کارآمدی در جهت تأمین عدالت را به دنیا نشان میدادیم.»

بیانات رهبری - 85 (دیدار با دست اندرکاران اصل 44)

 

و تا به امروز هنوز...

۱۹ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۲۸ سیدرضاحسینی
سلام. خیلی مفید و قابل استفاده. ان شاء الله باز هم به وبلاگتون سر خواهم زد.
۰۳ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۵۱ میثم حسینی خو
ممنون میشم اگه به سوالی که تو وبلاگم کردم جواب بدید.
۰۴ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۴ میثم حسینی خو
ممنون که سر زدی.
------------------------
ایام فاطمیه تسلیت.
۱۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۸ نویسنده مسجد
سلام
با افتخار لینک شدید

۱۳ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۲۸ هیئت حضرت قاسم(علیه السلام)
سلام.موفق باشید
سلام وب خوبی دارید..باافتخارلینک شدید...


۲۷ تیر ۹۴ ، ۱۷:۱۱ سید مجتبی امین
سلام
لینک شدید

رصد فکر واقعا قابل استفاده است.
ممنون از زحمتی که می کشید.
۰۵ مرداد ۹۴ ، ۱۵:۲۰ یار عبد فاطمه
سلام علیکم
ممنون از حضورتون
التماس دعا
لینک شدید
نمیخواهید شروع به نوشتن کنید!؟
پاسخ:
با سلام بسیار
حقیقتش کار ما بیشتر شبیه دائرة المعارف است یعنی مجموعه ای از بهترین حرفها رو جمع میکنیم یا احیانا گراهایی و یا نکاتی و یا نقدهایی رو در این بین نقل میکنیم/ کسانی که علاقه مند به فضاهای علوم انسانی هستند از همین مقالات واقعا استفاده های زیادی متیونن کنن و در اونها نکات واقعا کاربردی و عالی ای پیدا میشه و البته وقت زیادی هم میبره تا مخاطبین به همین مطالب بپردازن.
در زمینه علوم انسانی حرفها همین ها هست که تا الان در این وبسایت گذاشتیم البته حرفهای دیگه ای هم از بعضی متفکرین احیانا هست که معمولا منبعی براشون پیدا نکردیم. 
فقط میمونه یه سری حرفها که نظرات خودمون هست که فعلا به دلائل مختلف مطلبی زیادی نذاشتیم که البته اونها هم در واقع بازکردن همون حرفهای علامه طباطبایی و شهید مطهری و مقام معظم رهبری هست.

۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۱ متین سلیمانی
سلام
وب خوبی دارید....موفق باشید
پاسخ:
سلام 
بسیار متشکر
۲۵ مرداد ۹۴ ، ۰۵:۴۴ سید مجتبی امین
یک پیشنهاد
لطفا کمی روی محتوای متن هایی که می گذارید کار فرمی هم انجام بدهید. یعنی آن را به فضای رسانه ای وبلاگ نزدیک کنید.
مثلا نیاز نیست که مقاله ی طولانی را کامل بگذارید یا اگر یک مطلبی در رشته ی خاصی انتخاب می کنید یا از چهره ی علمی خاصی ابتدا باید کمی آن را معرفی کنید و مخاطب را به فضای آن نزدیک کنید. 
احساس می کنم مطالب خیلی خام روی وبلاگ گذاشته می شود
پاسخ:
سلام 
با تشکر از پیشنهادتون
سعی میکنم.. اما تو اینجور چیزها فعلا توقعی از خودم ندارم
اما شما هر پیشنهادی داشتید حتما بدید انشاء الله در آینده در اولین فرصت دنبال میکنم.

سلام
تلاش شما بسیار مناسب و بجاست.
موفق باشید.
پاسخ:
سلام
بسیار متشکر
سلام
خیلی بد است آدم شتاب زده در مورد دیگران، آنهم یک برادر شیعه قضاوت کند.
چطور از روزی که لینک رفسنجانی را گذاشتم رابطه‌تان را با من قطع کردید و لینک من را هم برداشتید! هم شما هم وبلاگ تولد.
حتی یک ماه صبر نکردید ببینید موضوع چیست.
مطلبی که برای سایت هاشمی نوشته بودم ماند. چون دوستانی ظاهر بین مثل شما به خودشان اجازه دادند قضاوت کنند.
این حرف روی دلم سنگینی می‌کرد. اگر نمی‌گفتم نمی‌شد.
چطور به خودتان اجازه دادید فکر کنید که من از این خانواده فاسد رضایت دارم!؟
مطلب مهمی آماده کرده بودم. از صفحه مُراجعین عکس گرفته بودم که نشان می‌داد سایت هاشمی درمیان تمام لینک‌هایی که از مراجع و روحانیون (زیر هم گذاشته بودم) فقط دو بازدید کننده داشته که یکی از آنها خودم بودم و برایی تعیین سلامت لینک استفاده کرده بودم.
یعنی چنان از کار شما و نویسنده وبلاگ (معاس) دلشکسته شدم که حد نداشت.
حالا اینها به کنار. چه بلایی سر وبلاگ معاس آمده؟ چرا اینطوری شده؟
پاسخ:
با سلامی دوچندان 
فکر نکنم امسال اصلا لینکی را حذف کرده باشم تنها یک مدتی هست که بعضی از لینک ها را در نوار بالایی وبلاگ در عنوان "سایت هایی دیگر" قرار دادم.
اما بعید نیست این چنین اشتباهی کرده باشم لذا اگر چنین اشتباهی کرده باشم من از شما معذرت میخوام.

۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۲۹ khademoreza kusar
با سلام و خداقوت وب بسیار عالی دارید با افتخار لینک شدید منتظر شما در وبلاگمان هستیم
پاسخ:
سلام بر شما
تشکر بسیار از لطف شما.
۲۲ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۳۹ علیرضا محمدی
وبلاگت خوبه
وبلاگم خوبه
اگه میشه دنبالم کن
http://free-software.blog.ir/
نرم افزار ها و بازی های بازار به صورت رایگان
لینکم کن تا لینکت کنم
(:

۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۶:۳۳ کاظم اصغری

با سلام

شما را لینک دادم. به کانال ما هم سر بزنید:

https://telegram.me/hekmat14

پاسخ:
بسیار متشکر 
شما هم لینک شدید
ممنون

سلام  وبلاگ با محتوا  و بسیار زیبایی دارید.خوشحال میشم از وب سایت من دیدن کنید.منتظرتونم.با تشکر

راستی نظر دادن به وب سایتم یادتون نره.ممنون

سلام
بسیار کار زیبا و بجایی انجام دادید
در همین زمینه کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم را
در وبلاگم مورد بحث گذاشته ام
دیدن نمایید و نظراتتون رو جهت ارتقا کار ارائه کنید
با تشکر
یاسر حق جو
پاسخ:
بسیار متشکر
۲۳ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۰۶ میچکا بانو
سلام
آدرس وب جدیدم :
http://m-ee-ch-k-aa.blog.ir/
۰۱ تیر ۹۵ ، ۰۱:۳۴ یک روز بدون گناه
سلام:)
عیدتون مبارک
کمپین مجدد آغاز به کار کرده...

سر بزنید. 
۰۸ تیر ۹۵ ، ۰۳:۳۱ محمد رضا فرزین
سلام با افتخار حاضر به تبادل هستیم
پاسخ:
سلام
بله با کمال  علاقه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی