رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۲

گفت: دیروز در همایش سالگرد تاسیس شرکت گاز گفته شد که برجام برای ما عزت آورده است!

گفتم: ولی دولتمردان محترم برجام را «آفتاب تابان»، «فتح‌الفتوح»، گشایش اقتصادی، ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی در ایران، خروج از رکود، لغو تحریم‌ها و... معرفی می‌کردند، حالا که هیچکدام از آنها تحقق نیافته، می‌گویند برجام عزت آورده است.
گفت: مصادره 2 میلیارد دلار دارایی ایران، باقی ماندن تحریم‌ها، وضع تحریم‌های جدید، خودداری غرب از دادن ویزا به نماینده معرفی شده رئیس‌جمهور برای سازمان ملل، درشت‌گویی‌های پی در پی مقامات آمریکایی علیه ایران، کاهش شدید قیمت نفت، اهانت‌های دولت‌ فکسنی آل‌سعود که بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد علیه کشورمان، برچیدن بخش اعظم سانتریفیوژها، بتن‌ریزی در نیروگاه اراک و... عزت است؟! کدام عزت؟!
گفتم: چه عرض کنم؟!  شاید منظورشان برادر عزیزمان آقای عزت‌الله ضرغامی است!  ولی وجود شریف ایشان قبل از برجام هم بوده است و انشاءالله تا صد و بیست سال دیگر هم سایه‌شان مستدام خواهد بود.
***
گفت: بالاخره کار برکناری و مجازات مدیران نجومی و پس گرفتن پول‌های حرامی که گرفته‌اند به کجا رسید؟
گفتم: تا حالا که کاری نشده، تازه ادعا می‌کنند که حقوق‌های نجومی حقشان بوده و از شیر مادر هم برایشان حلال‌تر است!
گفت: دیگه چی؟!
گفتم: همین دیروز هم سخنگوی دولت درباره یکی از همین مدیران نجومی گفته است که او «یکی از ذخایر نظام و امانت‌دار بزرگ کشور است»!
گفت: چی قرار بود بشود و چی شده است؟! قرار بود مدیران نجومی از کار برکنار شوند، محاکمه شوند، حقوق‌های غارت شده به بیت‌المال بازگردانده شود و... اما مثل اینکه به جای نگرانی برای اموال غارت شده باید نگران بود که غارت‌ بیشتری صورت نپذیرد!
گفتم: یارو می‌گفت بچه که بودیم وقتی گم می‌شدیم بیشتر از آن که «نگران» گم شدنمان باشیم از پیدا شدنمان وحشت داشتیم، چون آنچنان کتک می‌زدنمان که هفت پشتمان پیش چشممان رژه می‌رفتند!
***
گفت: سخنگوی دولت از رئیس مستعفی صندوق توسعه ملی با عنوان «ذخیره نظام و امانت‌دار بزرگ کشور» یاد کرده است!
گفتم: ولی چند هفته قبل به خاطر حقوق نجومی که ایشان دریافت کرده بود، از مردم عذرخواهی کرده بود!
گفت: چه عرض کنم؟! وقتی سخنگوی دولت به خاطر حقوق نجومی ایشان از مردم عذرخواهی کرد، تصور می‌شد که فصل جدیدی از پی‌گیری مطالبات مردم در دولت آغاز شده است ولی معلوم نیست چرا از پی‌گیری ماجرا پشیمان شده‌اند!
گفتم: یارو می‌گفت؛ وقتی این شعر را دیدم که «برخیز و مخور غم جهان‌ گذران» از جا بلند شدم که کاری بکنم ولی همین که پا شدم دیدم شاعر می‌فرماید «بنشین و دمی به شادمانی گذران»! و... پشیمان شدم و نشستم!
***
گفت: هیلاری کلینتون در تبلیغات انتخاباتی خود با افتخار اعلام کرده است که بدون حتی شلیک یک گلوله برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کردیم!
گفتم: باراک اوباما هم گفته بود فقط با بهره‌گیری از غلاف اسلحه و بدون آن که به اسلحه‌ نیازی باشد برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده‌ایم!
گفت: تحریم‌ها را هم که لغو نکرده‌اند و ده‌ها تحریم دیگر هم اضافه کرده‌اند و خواستار توقف تولید موشک‌های بالستیک هم شده‌اند و 2‌میلیارد دلار دارایی کشورمان را هم که بلوکه کرده‌اند و... آمریکایی‌ها دیگر چه می‌خواهند که هنوز هم نق می‌زنند؟!
گفتم: به گرگ گفتند قرار است تو را چوپان کنیم! شروع کرد به گریه کردن. پرسیدند؛ چرا گریه می‌کنی؟! باید خوشحال باشی چون بدون دردسر و به راحتی هر چه دلت بخواهد می‌توانی گوسفند بخوری! و گرگ گفت؛ گریه‌ام به خاطر این است که می‌ترسم دروغ گفته باشید!

نظرات  (۲)

حضرت آقا هم همین نظر راداشتند که نظر مردم بود...ولی کشور داری سختاست.اگر همه به هم رحم کنیم تحریم ها اثر نمیکند و خداهم به همه ما رحم یکند ولی.....
۱۲ مرداد ۹۵ ، ۱۲:۳۸ د‌ل‌باخته ..
پوزخند...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی