رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۵

خیلی دوست داشتم به برجام و سبک برخورد دولت یازدهم با غرب به عنوان یه استراتژی و تاکتیک نگاه کنم یعنی با این دید نگاه کنم که مثلا ما که فعلا به انرژی هسته ای نیاز آنچنانی نداریم لذا غرب رو مشغول همین مذاکرات کنیم تا از طرفی قطعنامه علیه ما صادر نشه از طرف دیگه یک سری از تحریم ها سر چیزهایی که فعلا نیاز نداریم برداشته بشن.. در کنار اینکه در کنار حواس پرتی غربی ها به چیزهای دیگه بپردازیم و فرصتی باشه تا در مسائل مهم تر مثل اقتصاد و پیشرفت علمی قدرت خودمون رو بیشتر کنیم..

اما متاسفانه وقتی میبینیم دولت عملا اقتصاد رو ورشکسته تر کرده و اختلاس و فساد اقتصادی منتسب به مسئولین بیشتر شده.. رانت خواری ها بیشتر شده.. رشد علمی کاهش یافته.. دروغ و جوسازی ها بیشتر شده.. از سوی دولتمردان خودباوری به تمسخر گرفته میشه.. متوسط سنی وزرای دولت 63 ساله.. به جوان و هوش ایرانی بیشتر از گذشته بها داده نمیشه.. آمریکا مثل یه بت شده.. در روابط خارجی انگار تنها کشوری که وجود داره آمریکاست و توجه نمیشه که هر کشوری به هر صورت به اندازه خودش از لحاظ حقوقی و .. ارزش خاص خودش رو داره.. دهها مورد دیگه عمیقا درک میکنم که هیچ استراتژی وجود نداره بلکه ضعفهای متعدد دولت در جوانب گوناگون نمود فزاینده ای پیدا کرده و داره وضع مردم و آنیده ما رو بیش از پیش نابود میکنه.. 

نظرات  (۵)

۲۴ آبان ۹۵ ، ۰۰:۲۶ پایگاه گفتمان اندیشه های نوین
سلام
دوست عزیز وب زیبایی دارید
 انشاءالله همیشه پرمحتوا و پر کاربر باشه

۲۵ آبان ۹۵ ، ۱۴:۱۹ ابوالفضل نخعی
مع الاسف
ما که ادعایی نداشتیم...
شما میخواستید ساختارها رو بشکنید .. جهان رو مدیریت کنید..
هر چیزی که نظام نداشته باشه باید نابود بشه..
اصلا هر چیزی که ساختار نظام مند نداشته باشه.. هر چیز حتی رفت و آمد ساده حتی خوراک و پوشاک حتی هر حضور اجتماعی ساده.. همه..
حتی ساختار شکنی هم باید نظام مند باشه..
نک در افتادیم در خندق همه -- کشته و خسته بلا بی ملحمه
تکیه بر عقل خود و فرهنگ خویش -- بودمان تا این بلا آمد به پیش
این سزای آنکه تخم جهل کاشت -- وان نصیحت را کساد و سهل داشت
اعتمادی کرد بر تدبیر خویش -- که برم من کار خود با عقل پیش
پس چی شد ..
دنباله هم داره دیگه..
آن بزرگین گفت ای اخوان خیر -- ما نه نر بودیم اندر نصح غیر
ازحشم هر که به ما کردی گله -- از بلا و فقر و خوف و زلزله
ما همی گفتیم کم نال از حرج -- صبر کن الصبر مفتاح الفرج 
الحق که صبر هم موضوعی طلب کنه همین شما هستین..
این کلید صبر را اکنون چه شد 
ای عجب منسوخ شد قانون چه شد
از هر چی نظام و قانونه باید توبه کرد ..
مشکل ما همین قانونه..
همین قانونه که حرف مردک که میگه همه مدیران ما خوب و سالمند شده قانون..
جمهوری درست شد تا شاه رو از پاسخ گویی فراری بدن ..
ولایت فقیه آمد تا مسوولیت پذیری برگرده نه اینکه موج سواری و نمایش نامه بازی بشه..
جمله عالم زین سبب گمراه شد
همی گویم و میگویم بارها..
استن این عالم ای دل غفلت است
هوشیاری این جهان را آفت است
پاسخ:
شما رو نمیدونم اما دولت روحانی با ادعاهای بسیاری اومد و تا الان هم با ادعاها بسیاری داره به پایان میرسه اولیش وعده صد روزه اقتصادی بود دومیش این بود که دولتش امنیتی نیست سومی این بود که در برجام امتیازات بسیاری گرفتن حال اونکه طبق نص برجام که آقای ظریف امضا کرده قضیه چیز دیگری است و ..
البته بگذریم که اگر کسی یه خورده بررسی کنه متوجه میشه که بسیاریش تنها فریبی برای جلب آرای مردم بود..

دیروز از تلویزیون دیدم روحانی داشت سخنرانی میکرد و میگفت چرا به جوانها مثلا بها داده نمیشه .. چرا فلان و چرا.. یا اینکه میگفت باید فکری برای اشتغال جوانان کرد و ..
برام این جالب بود در درجه اول این چرا ها به خودش باز میگشت اما همه رو به دیگران نسبت میداد
نمود پررنگش همین وزرای خودش هستند که متوسط سنشون 63 سال هست(حالا باز اگر این وزرای آدمای چابک و خوش فکری هم بودن باز طوری نبود اما..) یا طرز برخورد آقای ظریف با دانشجویان یا نمایندگان مجلس هست که بسیار عبوس و با دیکتاتوری برخورد میکنند..

خانم ابتکار که فقط مردم رو داره مسخره میکنه.. آقای زنگنه که اصل اومدنش خسارت چند میلیارد دلاری برای کشور بود و قرار دادهای بلند مدت نفتیشون با خارجی ها ضربه دیگری به توان داخلی بود.. 
به نظرم این دولت فقط با تبلیغات و فریب افکار عمومی داره نفس میکشه و الا چیزی جز فشار به مردم ارمغان دیگه ای نداشته. جالب اینجاست این تازه دولتی بوده که به قول شما ادعای تغییر جهان رو نداشته و سعی کرده سرش تولاک خودش باشه و برای آمریکا شهروند خوبی باشه.

به نظرم رهبری اگه نبود الان همین آقای روحانی و ظریف با سیاستهای برعکسشون پای داعش رو به این کشور باز کرده بودند.. کما اینکه تا همین الان در دولت روحانی بسیاری از صنایع موشکی رو تعطیل کردند کما اینکه دهها کارخانه داخلی رو هم به ورشکستگی رسوندند چون ظاهرا اعتقادی به قدرت داخلی و تولید داخلی ندارن.. ظاهرا فکر میکنن اگه ایران مثل ژاپن تسلیم آمریکا بشه آمریکا رهاش میکنه..
مردم فریب نخوردن آقا .. اومانیست یک نظر و نحله نیست .. جهان جهان اومانیستیه .. نمیتونی بفهمی ؟
خوب بایدم مسخره کنه وقتی میگن ما هواپیمای خوب و خودروی با کیفیت نمیخواهیم اونوقت باید چیکار کنه .. باشه اگه دیدمش میگم بهش برو بالای برج میلاد یه بادبزن بگیر هوا رو باد بزن پاک شه..
البته خسارت چند میلیاردی برای کشور نبود ..برای سپاه و بنیاد بود اینا کمی فرق دارن با هم..
شهروند امریکا اگه ما نیستیم که حاکمیت ما و بنگاههای سخن پراکنی شون به انتخابات ریاست جمهوری اونا و مناظراتشون از خودشون بیشتر پرداختند که...
ببینم اگه آمریکا کاره ای نیست که سرفصل و محتوای غالب سخنرانی های حاکیت شده آمریکا که... تسخیر لانه که شده مبنای آموزش کتب درسی که.. شما دیگه نگو آمریکا کاره ای نیست.. خوبه این امریکا هست..
خوبه این داعش هست وگرنه شما و ترامپ و پوتین از بیکاری چه میکردید...
آخه وقتی 50 50 جوونا و نوجوونا بلکه پیرها و حدیثا خانومها دارن گاه و بیگاه به فضا یه حالی میدن آخه با این وضع کارخونه موشک سازی به نظر خودت معنیش چیه؟ نه من واقعا نمیتونم بفهمم.. حالا سیاست و مصلحت و تدبیر بلد نیستم قبول اما نمیفهمم دیگه.. اینم مشکل منه دیگه...........
ما نخواستیم ژاپن بشیم .. شما فضاحت کلا میفهمی چیه اصلا؟ فلاکت میدونی به چی میگن؟
اما از همه عجیب تر اعتماد به فکر جوانهاست .. این دیگه واقعا جربزه است..
تمام فلاسفه ما متفقا میگن وقتی گرسنه ای خوابت میاد خسته ای حوصله نداری فکر نکن کار عقلی نکن ..
آخه مردم مث سگ میدوون باز به جایی نمیرسن اونوقت چطور میشه فکر کرد ..مگه فکری میمونه .. فکری هست اصلا .. اونم قابل اعتماد!!!!!!!!!!!!!
شما یا دور و برت همه آقا هستند.. یا تو پیاده روها قدم نمیزنی و با بی ان و بالاپایین میبرنت ( کما اینکه حاکمیت هستن) یا اینکه من واحد سمعی و بصریم مشکل داره.. که دیگه بایست قایل به تعطیل شد......
من هم مثل مردم دارم میبینم چه اتفاقی روی زمین داره میفته.. من دیدم 8 سال چه کارهایی شد و نشد............
 شما چی میگی...........
پاسخ:

ببینید من کل حرفم شاید دو نکته بیشتر نباشه

اونم اینکه هر چیزی باید در جای خودش باشه و هر کسی باید وظیفه خود رو به درستی انجام بده

هر چیزی سر جای خودش باید باشه یعنی کشور هم به نیروی اقتصادی نیاز داره و هم نیروی نظامی و هم نیروی فرهنگی و هیچ کدام جای دیگری رو نمیگیره بلکه افراد هم هر کدوم باید طبق وظیفه خودشون کار خودشون رو بدرستی انجام بدن

لذا آقای روحانی وقتی باید تولید داخلی و کیفیت اون رو بالا ببره و با فساد مبارزه کنه و مدیران شایسته روی کار بیاره حق نداره برعکسش کار کنه همه اینها رو کنار بذاره، از مفاسد اقتصادی به عنوان ذخیره های نظام حمایت کنه و کل کشور رو تعطیل کنه تا از برجام چیزی عایدش بشه .. ایشون حق نداره در دنیایی که هر کس از حیث نظامی ضعیف باشه تو سرش خورده میشه نیروی نظامی رو تعطیل کنه .. ایشون حق نداره در جامعه ای که مشکل اولش اقتصادی و فرهنگی هست بی تفاوت نسبت به این دو باشه(این نقد رو حامیان آقای روحانی هم قبول دارن)

وقتی آقای روحانی این طوری باشه خب معلومه که دودش در درجه اول به چشم مردم میره و الا ایشون و اعوان و انصارشون که به نحو اشرافی زندگی میکنن

حالا شما فرض کنید برجام هم نتیجه بده خب معلومه که با این وضع مدیریت آقای روحانی یک سری افراد رانت خوار از ثمرات برجام بهره مند میشن و الا مردم به خاطر نظام پارتی بازی و رانت خواری آقای هاشمی و روحانی و ضعف مدیریت شدید کارگزاران اینها هیچ گاه دستشون به جای نمیرسه

حرفهای شما متناقض هست یعنی از یک درخت خشک و فاسد به نام دولت لیبرال آقای روحانی و هاشمی انتظار ثمره دهی دارید. به قول رهبری سبک مدیریت آقای هاشمی (و البته همین طور آقای روحانی) مثل استخری هست که همین طور پر آبش میکنیم اما به خاطر شکافی که ته استخر هست همین طور از آبش کم میشه..

به عبارت دیگه سبک مدیریت آقای روحانی اینه که یه سری دزد رو به صورت محترمانه در راس کار قرار داده  و همین طور به صورت قانونی میلیاردها از حق مردم رو میخورن. رهبری هم که به ایشون اعتراض میکنن فقط در ظاهر یه چیزی میگن ولی باز کار خودشون رو انجام میدن مثل همین قضیه حقوقهای نجومی، اقتصاد مقاومتی، قراردادهای نفتی، ..

واقعا من موندم که شما چطور به دولت احمدی نژاد نقد میکنید اما افتضاح بیشتری که در دولت روحانی هست رو نمیبینید!؟

نکته دیگه هم اینکه دوست من نیروی نظامی نیروی بازدارندگی هست اگه این نیروی نظامی قوی نباشه امثال همین ظریف و روحانی از ترس تشر عربستان و .. سکته میکنن.. همین الانش هم دیدید که در قضیه شهدای منا آقای ظریف چطور خاضعانه در مقابل مسئولین قطری زانو زده بود و با ظاهری ملتمسانه میخواست که واسطه بشن برای رابطه با عربستان..

واقعا موندم که شما یعنی اینها رو درک نمیکنید!

اینکه مردم هر چی میدوون به جایی نمیرسن خب معلومه که یکی از دلیلهاش امثال همین دولتمردان هست که به جای فکر مردم بودن به فکر پر کردن جیب یه سری رانت خوار هستن یا اصلا به فکر مردم نیستن..  اما در این باره چند نکته بگم:

اول اینکه همه دولت های ما تا کنون اگر چه از زمان شاه بهتر بودن اما همه بصورت عمومی خوب بودن لذا به صورت تخصصی شاید هیچ کدوم نمره بالایی نگیرن اما باید دقت داشته باشید همون آقای احمدی نژادی که اینقدر باهاش مشکل دارید (و تمام وزارتخوانه های دولت روحانی چه با ربط و چه بی ربط هم ضعف های خودشون رو گردن احمدی نژاد میندازن)  بیشتر از همه این دولت ها به فکر مردم محروم بود و از همه این دولت ها بیشتر برای مردم کار کرد

بله یارانه اگر چه کمی نقدینگی رو زیاد کرد اما احمدی نژاد بجای اینکه این پولها رو بریزه توجیب چند نفر به همه مردم داد و .. مردم خیلی خوب تفاوت دولت احمدی نژاد در 4 سال اول با همه دوره های دیگه رو حس میکنن.. کما اینکه در نظر سنجی ها هم در دوره بعد رتبه اول رو داشت..

دوما ... ... ... ... ... ...

حقیقت اینه که:
جمله عالم را نشان داده به صبر
زان که صبر آمد چراغ و نور صدر
نوبت ما شد چه خیره سر شدیم
چون زنان زشت در چادر شدیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی