رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۴

یک خبرنگار آمریکایی با ذوق زدگی از سخنان اخیر روحانی گفت تیم اوباما نمی‌فهمید چه اهرمی را در اختیار دارد.

جی‌سولومون در واکنش به صحبت‌های رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی درباره کاهش فروش نفت و درآمدهای دولت توییتی را منتشر کرد و تیم مذاکرات باراک اوباما را مورد انتقاد قرار داد.
روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: اگر برجام نبود، درآمد ما نصف و از آن هم کمتر می‌شد؛ ما حداکثر می‌توانستیم حقوق کارمندانمان را بدهیم.»
«جی سولومون» که مسائل مربوط به توافق هسته‌ای را دنبال می‌کند، با نقل این خبر توییت کرد: «کاملاً واضح است که تیم مذاکراتی اوباما نمی‌فهمید که آمریکا تا چه حدی در مذاکرات هسته‌ای با ایران اهرم در اختیار دارد.»
ذوق‌زدگی سولومون از اظهار نظر بی‌جا و خلاف واقع روحانی در حالی است که ایران در سال 1392، بالغ بر 1/2 میلیون بشکه در روز صادرات داشت.
توماس فریدمن تحلیلگر ارشد نیویورک تایمز و مشاور دولت اوباما پس از برجام تصریح کرد: آمریکا با غلاف خالی از اسلحه توانست امتیازات بزرگی از ایران بگیرد.
همچنین مقامات آمریکایی نظیر کری و اوباما بارها تصریح کردند که اگر برجام امضا نمی‌شد، تحریم‌ها در حال فروپاشی بود و امکان تداوم آنها به خاطر فشار دیگر کشورها وجود نداشت.

نظرات  (۴)

۲۷ دی ۹۵ ، ۰۰:۲۷ مهدی محبیان
این اظهارات اصلا هم نسنجیده نیستن
بلکه کاملا سنجیده گفته میشن تا به طرف مقابل خط و خطوط لازم رو بدن
شما اصلا مشکل فنی دارید..
کجای حرفهای روحانی و دولت یک کلمه بوده که ما نفت رو بفروشیم و پولش رو خرج مستضعفین کنیم که شما بگید دارن انقلاب رو نابود میکنند؟
اینها میگن ما با نفت 3 تا کار میتونیم کنیم .. یا بزاریم سر جاش باشه واسه آیندگان .. یا بفروشیم و پولش رو موشک هوا کنیم .. یا بفروشیم و پولش رو بدیم واسه تقویت اوپوزوسیون های کشور های منطقه و عربی و اسرائیل..
دولت میگه راه چهارمی هم هست نفت رو بفروشیم و پولش رو تبدیل به سرمایه و ساخت و ساز و کار و تجارت در داخل بکنیم..
اون طرفداران ملعون و معلومه 3 نظر قبل که دارن انقلاب رو نابود میکنن که اونم از ریشه بیچاره..
شما میگید اظهارات رییس جمهور که 
اگر برجام نبود، درآمد ما نصف و از آن هم کمتر می‌شد؛ ما حداکثر می‌توانستیم حقوق کارمندانمان را بدهیم.»

بی جا و خلاف واقع است اونوقت یک خبر نگار هرزه امریکایی راست گو 
که
آمریکا با غلاف خالی از اسلحه توانست امتیازات بزرگی از ایران بگیرد.

شما با این حرف یک بی ادبی یک مغالطه و یک تناقض رو گرفتارید..
چرا شما رییس جمهور رو دروغ گو و خبرنگار آمریکایی رو راست گو میدونید
اما مغالطه اصلا قیاس یک رییس جهور و یک خرنگار چه وجهی میتونه داشته باشه جز شیطنت ..
اما تناقض اگه واقعا تحریم امریکا این فلاکت هایی که رییس جمهور به درستی گفتن که اونجور فلج کرد و باعث شد اینجور حاکمیت و نظامیان چنگ و دندون واسه مردم خودشون نشون بدن ( یادتون که نرفته ) و آمریکا واقعا کدخدا نیست و ب(هر حال کدخدا ابزارهایی داره) و غلاف خالی است .. پس چرا دوستان شما اصرار دارن که هر چه فریاد است بر سر آمریکا بکشید و این اقا حرفی نیست که بزنه و عقده ای از امریکا رو به زبون نیاره .. ها؟
واقعا مسخره است که میگید اگه میزاشتن جلیلی ادامه بده بالاخره تحریم ها فرومیپاشید .. این عمق نادانی و بی سوادی شماست از شناخت کشور هایی مثل هند و چین و ژاپن و روسیه و کشورهای درجه 3و 4 اروپایی .. شما نمیدونید اینها چجورین که.. ای احمق ها..
فساد و طلبکاری از تمام دنیا تنها گوشه ای کوچک و قابل رسانه ای شدن از تبعات پیشرفت با تحریم است.. ای نادان ها..
پاسخ:
البته حرف شما خیلی ساده لوحانه است اما ای کاش در همین حدی که میگفتید هم اتفاق میافتاد یعنی پولش خرج ساخت و ساز میشد اما دولت آقای روحانی ثابت کرده به فکر مردم نیست تنها به فکر جیب یه عده خاصی از اطرافیان خودش هست. آرمان دولت روحانی یه حکومتی مثل حکومت عربستان هست..

نکته دیگه اینکه شما با فقه آشنایی دارید گاهی یک خبر کاملا بی ارزش هست اما وقتی در کنار قرائن دیگه قرار میگیره کاملا میتونه معنا دار باشه؛ خبر اون خبر نگار هم از این دست هست سه سال دروغ گویی و حقه بازی و دیکتاتوری و کوته فکری و افکار احمقانه و رضاخانی دولت روحانی کافی هست تا صحت خیلی چیزها رو بفهمیم. 
اما اینکه آمریکا با غلاف خالی از ما امتیاز گرفت نکته کاملا درستی هست و خیلی ها در تحلیلهاشون همین رو میگن..

نکته بعدی اینکه آقای روحانی قطعا یه شخص مزور هست نمونه بارزش در همین برجام و وعده های دروغی که دادن. ایشون از صداقت مردم سوء استفاده کرد و قدم به قدم با دروغ بالا اومد. 
نکته خنده دارش هم اینجاست که الان هم همه خرابکاریهاشون در برجام رو میخوان بندازن گردن رهبری. حالا خوب شد نامه رهبری به ایشون و تیمشون در رسانه ها خونده شد..

فقط عقده میشه در مورد این یه جمله خباثت آلود که:
حالا خوب شد نامه رهبری به ایشون و تیمشون در رسانه ها خونده شد..

یک مطلب نگم..
در تاریخ طبری میخوندم که وقتی سپاه عمر خطاب افتاده بود به جان اکاسره و قیاصره و یکی یکی بلاد قیصر و کسری رو فتح میکرد به خصوص شهرهای کسری از طرف فاتحان هر جا که فتح میشد نامه ای به خلیفه پیک میشد که ما این افتخار رو گشودیم و عر هم دستور میداد که این نامه ها در حضور مردم در مساجد و جوامع رسانه ای بشه ( به خصوص فتوحات کسری ) و چه جالب که مکتب عمر امروز در کشوری که عمر فتحش کرده خوب نهادینه شده در شیطنت..
وای آشیانه  ویرانه ام..
پاسخ:
البته این استفاده ای که از تاریخ طبری کردید درست نیست.. اگر کاری عقلایی باشه از هر کس مشکلی نداره.. حق حق است و لو از کافر سر بزنه
اما کار رهبری خیلی درست بود اگه اون نامه نبود روحانی هر میرفت میگفت ما همه کارهامون حتی مذاکرات رو بصورت ریز به دستور رهبری انجام دادم و تمام ضعفهای کار مربوط به ایشون هست حالا باز خوب هست ظریف یه جایی گفته بود که حسین فریدون نذاشت من درست مذاکرات رو جلو ببرم
خوب برو حق حق رو از کافر پیروی کن مث مراداتون حضرات عمر خطاب و پیروانش .. به من چه.. اونچه که من از تاریخ طبری استفاده کردم اتفاقا حق الحق بود.. برو بابا....

اما کار رهبری خیلی درست بود اگه اون نامه نبود روحانی هر میرفت میگفت ما همه کارهامون حتی مذاکرات رو بصورت ریز به دستور رهبری انجام دادم و تمام ضعفهای کار مربوط به ایشون هست..
برو بابا این رهبری شما که اصلا میگفت من به مذاکرات خوشبین نیستم و اصلا معتقد بود نهایتا توافقی اتفاق نخواهد افتاد که... حالا میاد موج سواری میکنه .. چقد کم خاره شدن این مردم .. . جالبش اینه که همین عقلم که میگید خدا اینا رو محروم کرده ازش.......

وای لانه ویران تر از ویرانه ام......

پاسخ:
خب باشه فکر کنم بحث ما به نتیجه نمیرسه؛ معتقد هستید که ام الفساد در این کشور رهبری هستند و مدیران اجرایی مخصوصا رییس جمهور و وزرای میلیاردرشون همه کار درست و پاکند و اونایی هم که بعد از انقلاب میلیاردر شدن و بعد از فوت امام یکدفعه خونه های میلیاردی خریدن پسران این مسئولین نیستند احتمالا پسران رهبری هستند!! و من اعتقاد دارم که ام الفساد مدیران نالائق و بیشعوری هستند که انواع رانت خواری و فساد و وابستگی رو در کشور پدید آوردند و این میلیاردرهای بعد از انقلاب هم همین پسران مسئولینی و .. هستند که شما ازشون حمایت میکنید

تا الان بحث ماهمین بود دیگه شما کاملا مشکلات رو گردن رهبری میندازید و من گردن مسئولین و دستگاهها و نهادهای اجرایی که از مقام خودشون سوء استفاده کردن

تعجبم چطور شما در این 37 سال تنها دوران 8 ساله احمدی نژاد و از بین مسئولین تنها رهبر انقلاب رو ام المشکلات این کشور میدونید؟؟!! و یه سری نقطه قوت های آشکار رو نقطه ضعف و یه سری نقطه ضعف های آشکار رو نقطه قوت میدونید!.. میگم برای خودتون هم سوال نشده!؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی