رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۲


گفت: یک روزنامه زنجیره‌ای نوشته است «برجام حق را از باطل جدا کرد»!
گفتم: کدام حق را از کدام باطل جدا کرد؟!
گفت: نوشته است «اگر برجام نبود امروز نه تنها تورم تک رقمی نشده بود بلکه احتمالا به حدود 100 درصد می‌رسید، اگر برجام نبود رشد اقتصادی منفی بود، اگر برجام نبود فعالیت هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته نمی‌شد و...»!
گفتم: تورم را که آقای رئیس‌جمهور گفته است ملاک آن جیب مردم است و با این حساب اگر قیمت کالا فقط دو برابر شده باشد، تورم 100 درصد است و حال آن که 5 تا 6 برابر شده، رشد اقتصادی را هم می‌توان از رکود سنگین فهمید و تکلیف فعالیت هسته‌ای هم  که با کنار گذاشتن 10 هزار سانتریفیوژ و بتن‌ریزی اراک و تعطیلی تحقیق هسته‌ای در فردو به آسانی حدس زد که چه شده!
گفت: ایشان نتیجه گرفته که «برجام حق را از باطل جدا کرد و برجام ما را طلبکار آمریکا کرد».
گفتم: ما که از اول هم طلبکار آمریکا بودیم و آمریکا حاضر نبود بدهی خود را بدهد و حالا با نقض برجام پس از گرفتن امتیازات نقد بدهکاریش بیشتر هم شده است.
گفت: ظاهرا این زنجیره‌ای‌ها اصلا نمی‌دانند برجام چیست و چه اتفاقی افتاده است؟!
گفتم: از یارو پرسیدند قبله کدام طرف است؟ و یارو که اهل این حرفها نبود پرسید؛ کجا آدرس داده‌اند؟!

نظرات  (۲)

همه اینها به کنار! این که می گویند برجام سایه جنگ را برداشت بد دردی است!
خوب این نظر شخص حقیر شماست .. مردم نظر دیگری داشتند .. کما اینکه در انتخابات اردیبهشت هم باز نظر قراره بدن..
من میگم فقط در 3 کالای اساسی در اون 8 سال قیمت ها بیش از 50 برابر شده بوده .. شما میگید 7و 5 و 6 .. شما حافظه مگر ندارید یا آلزایمر اپیدمی شده که قیمت بنزین و سکه و دلار رو به یاد بیارید.. شاید این گرانی های اخیر تلنگری واسه مردم باشه که یادشون نره کیا و چجوری بر این مردم حاکمیت داشتن و دوباره به خواب نرن..
مث اینکه فراموش کردید استارت گران شدن در کدوم دولت ها شروع شد و دولت میراث دار کدوم دولت بوده و برای جمع کردن فلاکت 8 سال به نظر من 4 سال این دولت زمان زیادی نیست و عملکردش هم غیر قابل قبول نبوده..
مث اینکه فراموش کردید که اقتصاد مقاومتی کی ابلاغ شد و بارش بر روی دوش کدوم دولت افتاد ... سپاه که تقریبا تمام امکانات کشور دستش بود و تقریبا همه جا نفوذ داشت با انتخاب دکتر روحانی یه دفعه جا خالی کرد و همه چیز یه دفعه راکد شد با این همه فشار که از ناحیه رهبری میاد برای اینکه دولت مردم رو تحت فشار بذاره به نظر من کارنامه دولت رو میتونه به دومین دولت موفق 40 سال اخیر ایران تبدیل کنه .. 
رشد اقتصادی رو نمیشه از رکود فهمید آقای باهوش ... چه که از رکود میشه اوج تهاجم تورم رو بر پیکره نحیف و بیمار اقتصاد ایران در اون 8 سال فهمید که مث بیمار از آن جهان آمده ای هنوز بعد 4 سال هم نتونسته سرپا شه..
من تعجب میکنم که شما از بدهکاری به آمریکا حرف میزنید .. دولت اول که رهبری رو راضی کرد که .. شمال که کلا دست چینی هاست .. جنوب هم که دست روس هاست .. صادرات نفت به هند بدهکار که 3 برابر شده که .. کشور های درجه 3 4 اروپایی هم که کم نبردن .. دیگه رهبری چی میخواد .. کشور های حاشیه خلیج و ترکیه هم که با اینهمه جنایت باز دولت به حال خودشون رهاشون کرده پس سپاه هم به اندازه کافی داره باجش رو میگیره .. دیگه چی میخوان .. چرا راحت نمیذارن .. چقد دیگه.. اصلا دولت بدون راضی کردن اینها نمیتونست تا اینجا هم بیاد .. این خودش بزرگترین دلیله دیگه.. 
وزیر خارجه مملکت میگه دعوت نامه حج نیومده باز قاضی عسگر ملعون میگه آمده و ما میخوایم بریم حج .. آخه خباثت تا کجا .. من که اگه بودم تحمل نمیکردم .. واقعا که این دولت ایوب رو هم روسپید کرده .. اخه چقد اینا پررو اند و خبیث..
پاسخ:
به نظرم شما خیلی خودتون رو به اون راه میزنید وقتی جواب میدید.. و همین طور حق و باطل رو قاطی میکنید تا آخرش بگید هاشمی و روحانی و دولت اشرافیت و ذلت سیاسیشون فوق العاده بودن.. اما این طور نیست.. هاشمی و روحانی نه به دنبال اسلام در صحنه حکومت هستند و نه به فکر مردم.. تنها خط سیاسی خودشون رو دنبال میکردند و برای مقاصد سیاسیشون از این که برنامه تحریم فلج کننده ایران رو بدن به آمریکا هیچ ابایی هم نداشتن و این کار رو هم کردن..

اشتباه هم اشتباهه؛ از هر دولتی که سر بزنه. 
ما که هم اشتباهات و تقصیرهای دولت قبل رو گفتیم و هم این دولت رو اما دولت روحانی به مراتب بدتر از دو سال آخر دوره احمدی نژاد عمل کرده..

یه مقدار هم تقصیرهای بسیار زیاد و احیانا حساب شده این دولت رو هم بگید..

به نظر من این دولت متعمدا اقتصاد و پیشرفت این کشور رو داره له تر میکنه حالا شما باز سنگ این دولت رو به سینه بزن.. هی بگو این دولت در اقتصاد وسیاست و مدیریت شاهکار بوده ..

نظرات مردم هم که الان روشن هست نیازی به توضیح نداره..


البته از جهتی هم با توجه به بعضی از نوشته های شما مرددم که شما دارید همه رو رد میکنید و در واقع اشکالتون به این هست که بعضی چیزها رو ما توجه داریم  وبعضی چیزهای دیگه رو غفلت داریم  یا اینکه عملکرد روحانی و هاشمی را تایید میکنید و بقیه رو رد میکنید؟!

آقا ناراحت نشید به هر صورت شما یه نظری دارید و منم یه نظر دیگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی