رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۳

گفت: دیروز در مراسم رونمایی از »منشور حقوق شهروندی« گفته شد؛ همه در برابر قانون برابر هستند و در قانون نورچشمی نداریم.

گفتم: نداریم یا نباید داشته باشیم؟!
گفت: چه فرقی می‌کند؟
گفتم: اگر منظور آن است که نورچشمی‌ نداریم، پس این جماعت رانت‌خوار و مدیران نجومی و سوءاستفاده‌کنندگان 8 هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان و بدهکاران کلان بانکی و... که همه از نورچشمی‌ها هستند در اطراف دولت تدبیر چه می‌کنند؟ و اگر قرار است نورچشمی‌ نداشته باشیم چرا دولت از برخورد قانونی با آنها جلوگیری می‌کند؟!
گفت: چه عرض کنم؟!
گفتم: شخصی رفته بود بالای درخت پرسیدند چرا رفتی اون بالا؟ گفت؛ اومدم اینجا توت بخورم. گفتند؛ ولی این که درخت چناره! و طرف گفت؛ می‌دونم! توت توی جیب خودمه!
...
گفت: این حقوق شهروندی را چه موقع به حسابمان می‌ریزند؟
گفتم: مرد حسابی! آن حقوق نجومی است که بدون حساب و کتاب به حساب بعضی‌ها می‌ریزند.
گفت: پس این حقوق شهروندی چیست که در 120 ماده مطرح شده است؟
گفتم: یعنی شما حق دارید که انتقاد کنید و درباره هزینه بیت‌المال از دولت سؤال کنید و...
گفت: ولی انتقاد که می‌کنی با ناسزا روبرو می‌شوی، از دست‌درازی یک عده به بیت‌المال که شکایت می‌کنی، پاسخ می‌دهند که طرف ذخیره نظام است!  به هدر رفتن بودجه و فرصت و امکانات برای برجامی که نتیجه‌اش هیچ بوده است که اعتراض می‌کنی به جهنم حواله‌ات می‌دهند!... این دیگر چه نوع حقوق شهروندی است که تا مطالبه می‌کنی، ناسزا می‌شنوی؟
گفتم: چه عرض کنم؟ کارمندی به رئیس اداره‌اش گفت؛ حالا که حق و حقوقم را نمی‌دهی دیگر چرا ناسزا می‌گویی؟ و رئیس گفت؛ برای اینکه نمی‌خواهم دست خالی برگردی!
...
گفت: بالاخره ما نفهمیدیم این منشور حقوق شهروندی دیگر چه صیغه‌ای است که یکدفعه مطرح شد و اینهمه روی آن تبلیغ و جاروجنجال راه انداخته‌اند؟
گفتم: این منشور نشان می‌دهد که شهروندان چه حقوقی دارند!
گفت: همه مواد آن در قانون اساسی و قوانین جاری کشور آمده است بنابراین دیگر چه نیازی به تکرار آن بود؟
گفتم: چه عرض کنم؟! طرف یک تکه کاغذ پیدا کرد که روی آن یک شماره تلفن نوشته شده بود. به آن شماره زنگ زد و گفت؛ شماره تلفن شما را پیدا کرده‌ام، آدرس بدهید برایتان بیاورم!

نظرات  (۳)

۲۹ آذر ۹۵ ، ۲۲:۲۳ محمد ابراهیمی
اینا بلدند از دیگران ایراد بگیرند.

وبلاگ فقه و زندگی عهده‌دار احکام اصناف و مشاغل مطابق با نظرات رهبری

تلگرام: https://telegram.me/fegheasnaf
دولت رانت خوار یا نظام رانت خوار پرور..
گفت : همش یکیه..
گفتم : شخصی یه باغ توت داشت به وسعت دشت ناز .. جولقی ای یه مشت توت خشک به دستش داده بودن تو جیبش داشت کم کم میخورد ..شخص صاحب باغ دیدش و گفت یک کم به من بده .. گفت: تو یک باغ از توت واسه خودت داری مثل میدان پارس جنوبی که هر چی ببرن باز نقصی درش نمیاد باز چشمت به این 4 تا دونست.. شخص صاحب باغ گفت : توت های باغ واسه مستضعف هاست .. دستمو که نمیتونم تو جیب مستضعف ها کنم که.. اما تو خودت میتونی از جیبت در بیاری و بهم بدی.. جولقی گفت یعنی تو زحمت دزدی رو هم به خودت نمیدی .. صاحب باغ گفت : این بار باید بر دوش مستضعفان باشد.. جولقی دست تو جیبش کرد وگفت :اگه ندم چی .. صاحب باغ گفت: گرگم و گله میدرم ... سران فتنه میبرم
براستی که همه چیز خواران تاریخ را هم بلعیدند..............
پاسخ:
نه این طور نیست
۰۳ دی ۹۵ ، ۲۰:۰۸ میثم ر...ی
سلام
وبلاگ خوبی داری
موفق باشی دوست عزیز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی