رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۲

مراکز تحقیقاتی پس از مطالعات مفصل نام 10 کشور خطرناک برای زنان را معرفی کرده‌اند. نام آمریکا کنار کشورهایی مثل کنگو، افغانستان و یمن آمده است.


علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که در مورد آزادی و بهره‌مندی زنان از تمام حقوق خود در آمریکا در رسانه‌های غربی پمپاژ می‌شود آمار و گزارش‌ها و نظرسنجی‌ها چیز دیگری را می‌گویند که هیچ سنخیتی با این ادعاها ندارد. 
در همین راستا خبرگزاری «رویترز» با استناد به نتایج نظرسنجی بنیاد تامسون نوشته: «آمریکا یکی از 10 جایی است که خطرناک‌ترین کشور در جهان برای زنان به‌شمار می‌روند. «بنیاد تامسون» در این نظرسنجی از 550 کارشناس مسائل زنان در جهان سؤال کرده که کدام کشورها در میان 193 کشور عضو سازمان ملل خطرناک‌ترین کشورها برای زنان هستند و این کارشناسان آمریکا را به‌عنوان یکی از این کشورها نام برده‌اند. 
براساس این گزارش آمریکا تنها کشور غربی در بین 10 کشور اول این فهرست قرار دارد و در کنار کشورهای هند، افغانستان، عربستان، کنگو ،میانمار، پاکستان یمن، نیجریه و سوریه قرار دارد.
دانشگاه «کویینپییاک»نیز پیش از این نتایج نظرسنجی را منتشر کرده بود که نشان می‌داد بیش از 60 درصد زنان در آمریکا مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. 
بر اساس آمار‌ و ارقام به‌دست آمده از این پژوهش «زنان کارمند در حالی در محل کار مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، که مردان هم از این معضل در امان نیستند.» با استناد به نتایج به دست آمده، 20 درصد مردان در آمریکا نیز در محل کار مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند. 88 درصد مردان و 89 درصد زنان آمریکایی از آزار و اذیت جنسی به‌عنوان «مهم‌ترین معضل اجتماعی جامعه آمریکا» نام برده‌اند. موسسه «گالوپ» نیز با انتشار نتایج نظرسنجی خود در این زمینه نوشته: «درصد زنان و دختران آمریکایی که نسبت به امنیت جنسی در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند رو به افزایش است و در حال حاضر 34 درصد از آنان نگران امنیت جنسی خود هستند.»
 براساس همین نظرسنجی درصد دختران و زنان جوان آمریکایی بیشتر از سایر رده‌های سنی از این نظر احساس نا امنی می‌کنند و نزدیک به 50 درصد از این گروه هم گفته‌اند که گهگاه دچار نگرانی و احساس عدم امنیت در این زمینه می‌شوند.
 «پایگاه لیست‌های شگفت انگیز»، لیستی تحت عنوان 10 کشوری که دارای بیشترین آمار آزار و اذیت جنسی هستند را منتشر کرده که در آن به ترتیب آفریقای جنوبی، سوئد و آمریکا بیشترین میزان تجاوز در جهان را طی سال 2017 داشته‌اند. براساس این گزارش در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می‌کند.
گفتنی است، اسنادی مانند «سند 2030‌» نسخه‌هایی هستند که از سوی همین کشورها برای کشورهایی مثل ایران پیچیده شده‌اند. غربی‌ها می‌گویند، اجرای این سند جلوی تخلفات جنسی را در کشور شما می‌گیرد!

نظرات  (۲)

اولا این آمارها در کشور هایی مثل آمریکا واقعی است اما در کشوری مثل کشور ما اصلا یا آماری نیست یا آمارهای غلط هست تا معلوم بشه در کشور ما چه خبره ..
ضمن اینکه شما از وضع اشتغال و معیشت زنان ما هم چندان اطلاع دقیقی ندارید که چه خبره ..
و همچنین باتوجه به بسته بودن فضای اطلاعاتی کشور ما توسط سپاه آمارگیرهای بین المللی هم از وضع کشور ما مطلع نیستند..
وانگهی همان طور که در بحث آزادی سلاح در آمریکا هم گفته شد تصور کنید اگر اون آزادی حمل اسلحه در کشور ما بود به یک سال شمسی نرسیده جمع 80 میلیونی کشور به 10 میلیون میرسید. حال همین آزادی های مثال زدنی کشور آمریکا اگر در کشور ما بود معلوم نبود وضع جنسی کشور ما به کجا میرسید..
 با توجه و ملاحظه اون همه آزادی های عجیب و غریب و تفریحات بی حد و مرز جنسی که در کشور امریکا هست (که شما ازش قطعا بی اطلاعید و من جز در کشور ایتالیا نمونه دیگری در دنیا مثلش نمیشناسم ) کشور امریکا در مساله جنسی و خانواده کارنامه موفقی دارد که اگر و حتی اگر یک دهم اونها در کشورهایی مثل ما بود باید تاسه میگرفتیم..
در مورد سند 2030 هم اشکال جنسی و هیچکدوم از اشکالهای دیگری که بهش میکنن انصافا وارد نیست تنها و تنها اشکال اساسی اصولی و البته منطقی که به این سند هست خدشه دار شدن استقلال فرهنگی است اون هم در کشوری با اینهمه افتخار فرهنگی کشوری که از هفتاد نسل قبل هزار اسطوره پشتش هست و به این تاریخ خورشیدی مینازد..
البته باید به این مهم توجه داشت که اگر قرار براین شد که سند آموزشی و پرورشی کشور ما رو چماقدار ها یا امثال میرباقری ها بنویسند همان به که 2030 طابق النعل بالنعل اجرا بشه..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی