رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۰

(رصدفکر: بنده وقتی این نامه رو خوندم یاد ضرب المثل "شریک دزد و رفیق قافله افتادم" البته تعجبی نداره چون دولت برای اینکه ثابت کنه ما باید با آمریکا رابطه برقرار کنیم و باید تحت مدیریت و نظامی که آمریکا تعیین میکنه زندگی کنیم طبیعی خواهد بود که بخواد با هر ضرب و زوری ایران را کشوری ضعیف و فقیر کنه و این جوری به مردم ثابت کنه که زندگی بدون رابطه و ریاست آمریکا یعنی فقر و فلاکت.. الان بعضی نسبت به دولت این تحلیل رو دارن کما اینکه دولت توی این دو سال روی مراکز نظامی و هسته ای فشار زیادی آورده و از سوی دیگه برای اینکه آمریکا و غرب دلخور نشن بازارهای متنوع روسیه رو که سود سرشاری برای ایران داره را کنار گذاشته مثل همین بازار میوه و مواد غذایی که سالانه 250 میلیارد دلار برای ترکیه سود داشت و الان ترکیه این بازار رو از دست داده و خود روسیه به ایران علامت داده که بیاد این بازار رو دست بگیره و اونقدر دولت بی اعتنایی کرد تا جایی که حتی نیروی های نظامی ایران رفتن قدم هایی برای این کار برداشتن اما باز دولت متعمدانه و هدفمند به زور پای خودش رو از این سود سرشار بیرون کشید..
وقتی مردم از روی احساسات رای بدن و در جبهه حزب الله هم اختلاف بشه و نفوذی ها و امسال مشائی ها و لاریجانی ها و ولایتی ها هم خرابکاری های خودشون را انجام بدن ثمره اش این میشه؛ آبگوشت بزباش و برجام بی خاصیت و گوش به تلفن کری بودن و بتن ریختن در قلب رآکتور اراک دقیقا در روز شهادت احمدی روشن و بدبختی ملت و جوانان بیکار و رونق برای کارخانه های ورشکسته اروپا و ..)
"آیا از اقدام برادرتان آقای حسین فریدون و تیم اقتصادی همراهش در دلالی‌ها بویژه در حوزه ارز در سال‌های قبل به‌عنوان کاسبان تحریم برای دور زدن تحریمها و امروز به‌عنوان کاسبان برجام مطلع هستید؟ آیا از ارتباطات ایشان و نقش‌آفرینی فوق العاده بالای وی برای گره زدن سرنخهای اقتصادی در کشور و خارج از ایران اطلاعی دارید؟ اخبار بسیار تکان‌دهنده و اسناد دقیقی است که روشن می‌نماید یکی از گردانندگان پشت صحنه این رانت خواری‌ها اخوی محترم و برادر عزیزتان آقای فریدون می‌باشد؛ چرا با ایشان برخورد نمی‌کنید؟
آیا اخذ امتیاز تاسیس شرکت سمگا و بانک گردشگری در دولت قبل توسط برادر معاون اول دولت جنابعالی آقای مهندس جهانگیری که البته رئیس کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز هستند در یک فرآیند کاملا قانونی و بدور از رانت صورت گرفته است؟ خواهشمندیم به مردم بیان کنید شرکای برادر جناب معاون اول‌تان در دولت قبل چه کسانی بوده و مسئولیت‌هایی داشته‌اند؟"
چهار تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس‌جمهور، با تشریح برخی موارد ویژه خواری و مفسده‌آمیز در حوزه‌های منتسب به دولت و نزدیکان دولتمردان، خواستار پاسخگویی شفاف مسئولان عالی اجرایی درباره این شبهات و ابهامات و نیز برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی احتمالی شدند.


در بخشی از نامه علیرضا زاکانی، الیاس نادران، حسین نجابت و احمد امیرآبادی خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی آمده است؛
جنابعالی آیا از وزیر نفت کنونی خود آقای بیژن نامدار زنگنه سوال نمودید که در قرارداد ننگین کرسنت که بر خلاف مصوبه شورای عالی اقتصاد؛ مفاسد اقتصادی بسیار و خسارتهای امنیتی و تعرض امارات به آبهای سرزمینی کشور؛ چرا فروش گاز ایران در 7 سال نخست قرارداد کرسنت را با یک پنجم قیمت گاز ایران و با قیمت نازل 17/5 دلار در هر هزار مترمکعب (یک پنجم قیمت گاز ایران) و در 18 سال بعد از آن هم تقریبا با اندکی بیش از دو برابر قیمت هفت سال اول به امارات تعهد (بسیار کمتر از قیمت واقعی) کرده است؟ آیا می‌دانید در همان زمان بهای گاز تحویلی روسیه به اروپا معادل 230 دلار بوده است که سیزده برابر بهای گاز قرارداد کرسنت است؟ آیا خبر دارید برابر محاسبات دستگاههای نظارتی حداقل ضرر این قرارداد برای کشور بالغ بر پنجاه میلیارد دلار یعنی صد و هشتاد و پنج هزار میلیارد تومان برآورد کرده‌اند (یعنی نزدیک به دو و نیم میلیارد تومان به هر فرد ایرانی بوده است تا در سایه این خسارت کلان یکی از رانت خواران بیست و پنج هزار میلیارد تومان به جیب بزند) که با تبانی و فساد شرکت کرسنت به مدیر عاملی حمیدضیاءجعفر و طرفهای ایرانی در دوره مسئولیت آقای زنگنه در وزارت نفت رخ داده است؟ 
ضمیمه k
بر اساس ضمیمه k قرارداد کرسنت که بین حمیدضیاء جعفر مدیرعامل کرسنت و فرزند جناب آقای هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ آقای مهدی هاشمی بسته شده است و در پنج هفته رسیدگی و استماع در دادگاه لاهه تبانی و فساد آلود بودن اقدامات مهدی هاشمی برای دادگاه روشن شده و در اسناد دادگاه ثبت شده است و بعنوان دلیلی آشکار توسط وکیل ایرانی پرونده آقای دکتر ملک برای فساد‌آلود بودن قرارداد کرسنت مورد استناد قرار گرفت؛ میبایست دو دلال در ایران به ترتیب از هر پنجاه سنت دریافت ملت ایران؛ هشت سنت از شرکت کرسنت پورسانت دریافت کرده و دیگری از کل قرارداد یک تا یک و نیم‌درصد پورسانت و حق دلالی دریافت نماید. از آقای زنگنه بپرسید دلال اول کیست که به تنهایی باید با دریافت هشت سنت پورسانت به تنهایی معادل یک ششم سهم کل مردم مظلوم ایران دریافت نماید؟ و سوال کنید جمع کل این پورسانت در 25 سال که با اندکی تامل حداقل بالغ بر بیست و پنج هزار میلیارد تومان می‌شده است  قرار بوده در کجا هزینه شود؟ همچنین از وزیر محترم نفتی خود سوال نمایید یک تا یک و نیم درصد پورسانت کلی از قرارداد کرسنت قرار بوده به جیب چه شخص یا جریانی برود؟ یا سوال فرمایید بر چه مبنایی باید بخاطر دریافت پول کثیف توسط افراد رانت‌خوار و جریانی سیاسی که متاسفانه اینک در اطراف جنابعالی هستند؛ مردم عزیز ایران متحمل چنین خسارت بزرگی شوند؟ و دست کثیف رانت‌خواران جیب ملت ایران که شایسته خدمت هستند را خالی کند و چنین خیانتی به آنان روا دارند؟
ردپای پول کثیف در سیاست
لطفا از آقای دکتر محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت محترم و معاونتان بپرسید قریب صد میلیون تومان رشوه دریافتی را برابر اسناد موجود برای کدام فعالیت خداپسندانه در حزب جنابعالی (اعتدال و توسعه) از دیگر دلال فراری قرارداد کرسنت (علی ترقی جاه) دریافت کرده است؟ آیا این همان جریانی از معتدلین است که جنابعالی اظهار تمایل کرده‌اید به مجلس دهم راه یابند تا حافظ منافع کشور باشند؟
چرا آقای زنگنه برخلاف تعهد دو هفته‌ای ابتدای دوره جدید وزارت خود معضل حقوقی کرسنت را در لاهه حل نکرد؟ مگر نه این است که حضور دوباره متهمین داخلی کرسنت (جوادی، کاظم پور اردبیلی، حسینی و ...) در مصادر مهم وزارت نفت دستاویز محکومیت ایران در دادگاه بین‌المللی شده است؟ چرا لایحه دفاعیه ایران در دادگاه لاهه را ترجمه نمی‌کنند تا مردم ببینند چه چیزی در این لایحه سیصد و پنجاه صفحه‌ای نوشته شده تا اطرافیان حضرتعالی را بهتر بشناسند و با علم و آگاهی بالاتری امروز کشور را به جریان سیاسی مدعی اعتدال بسپارند تا روند زشت گذشته که با شتاب بیشتری امروز در جریان است به دور از چشمان نظارتی نمایندگان مجلس دهم و در نبود نمایندگان فساد ستیز و بدون هیچ مانعی به چپاول اموال عمومی و تاراج بیت المال بپردازند؟
برخی از اتفاقات بسیار خطرناک جدید
آیا اطلاع دارید که قراردادهای جدید نفتی توسط کدام شبکه و افراد فعال در فعالیتهای غیرشفاف اقتصادی کشور در حال پیگیری است؟ چرا مشروح مذاکرات قراردادهای نفتی و متن فارسی آنها را برای مردم منتشر نمی‌کنید؟ آیا می‌دانید این قرارداد‌ها برخلاف قانون اساسی و سیاست‌های کلان ابلاغی و قوانین موجود؛ ملت ایران را از سرمایه‌های خود محروم کرده و کشور را برای دهها سال وابسته مینماید؟ آیا آگاهی دارید که اطرافیان جنابعالی بویژه وزیر محترم نفت در تاسیس باشگاه نفت و نیرو بناست بعنوان قیوم مردم؛ مالک نفت و گاز کشور شده تا هرکس در آینده در دولت و مجلس بود تابع باندهای قدرت و ثروت شوند؟ نقش آقای سیروس ناصری را در این صورت قراردادهای تنظیمی که در گذشته متهم دریافت رشوه پانصد هزار دلاری در پرونده اورینتال کیش بوده و سال‌ها از ایران متواری بود را می‌دانید؟
ارتباط آقای ناصری با شرکت بدنام و وابسته به دستگاه امنیتی انگلیس و رانت خوار «هندوجا» در انگلیس برای دلالی و بخصوص تنظیم قراردادهای نفتی ایران چیست؟ آقای ناصری چه نسبتی با سران راس‌الخیمه و رقیبان ما در بهره‌برداری از میادین مشترک در حاشیه خلیج‌فارس دارد؟ آیا آقای زنگنه نباید پاسخگوی عدم اولویت دادن به بهره‌برداری از میادین مشترک و اینکه چه کسانی پورسانت می‌گیرند که نگذارند سیاست ما درباره برداشت از میادین مشترک عملی شود، باشد؟
آقای رئیس‌جمهور چرا اطرافیان‌تان باید پای جنابعالی را به مذاکرات با شرکت‌های خارجی - بر خلاف عرف بین‌المللی و شأن رئیس‌جمهور-  باز کنند و آیا از خود پرسیده‌اید پورسانت جوش دادن قرارداد ایرباس قرار است به جیب چه کسی واریز شود؟ چرا باید همه چیز در این دولت محرمانه باشد؟ چرا مشروح مذاکرات قرارداد ادعایی ایرباس و پژو را منتشر نمی‌کنید و یا حتی به اطلاع شرکاء و هیئت مدیره شرکتهای طرف قرارداد ایرانی نمی‌رسانید؟ چرا باید در حوزه راه و ترابری و بخش‌های ریلی آن و جذب سرمایه‌گذاری همین گروه‌های دلال واسطه باشند؟ چرا در حوزه ارتباطات و زیرساخت یک عده دنبال این هستند که با همراهی گروهی وابسته به دستگاه‌های جاسوسی اختیارات حاکمیتی نظام را سلب کنند؟ وقتی مشکل اصلی این افراد وابستگی به باندهای قدرت و ثروت و پول است، چرا دولت جلوی این افراد را نمی‌گیرد و نمی‌گذارد در شرایط اقتصادی کشور شفافیت وجود داشته باشد؟ رابطه این افراد با وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی و شرکت شستا و همچنین وزارتخانه‌های ارتباطات و فن آوری اطلاعات و صنعت، معدن و تجارت چیست؟
جلسات دوشنبه‌ها
 و پورسانت سالی 650 میلیارد تومانی
آقای روحانی در جلسات دوشنبه‌های دفتر جنابعالی با حضور آقای سیروس ناصری چه تصمیماتی برای قراردادهای بزرگ کشور گرفته می‌شود؟ نقش مسئول دفتر جنابعالی در قراردادهای بزرگ و جلسات محرمانه با شرکت‌های خارجی چیست؟ مگر دانستن حق مردم نیست؟ آقای روحانی! نمی‌خواهید با مردم شفاف باشید و کاسبان برجام را به جامعه معرفی کنید؟ در قرارداد جدید فروش گاز به صورت FLNG که برابر اسناد موجود توسط جناب آقای دکتر نهاوندیان مسئول محترم دفتر جنابعالی پیگیری خاص می‌شود آیا از پورسانت هفت و نیم درصدی آقای سیروس ناصری اطلاع دارید؟ مبلغ این پورسانت برای آقای ناصری از فروش 4 میلیون تن FLNG در سال بالغ بر شش صدو پنجاه میلیارد تومان در سال خواهد شد که برای ده سال اول حداقل شش هزارو پانصد میلیارد تومان و برای بیست و پنج سال مورد نظر شرکاء  شانزده هزار و دویست و پنجاه میلیارد تومان خواهد بود؟ اگر لازم دیدید بفرمایید تا اسناد آن را خدمتتان ارسال کنیم. اعطای امتیاز شهروندی اتریش به آقای سیروس ناصری در سال 2014 در اثر کدام خوش خدمتی ایشان به غربی‌ها بوده است؟ نامه تضمین عدم پیگرد قضایی آقای رود. جی روزنشتاین دادستان ایالات متحده آمریکا به ایشان برای چیست؟ چرا مردم را از این اقدامات ارزنده نیروهای دلال خارج از کشور برای بیگانگان که سابقه حضور در تنظیم قطعنامه 598 که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از آن تعبیر جام زهر نمودند و نقش محوری ایشان در مذاکرات هسته‌ای در دهه هشتاد و نود را داشته‌اند و خود را منتسب به جنابعالی می‌دانند و تشکیل جلسات هفتگی در دفتر جنابعالی و نقش‌آفرینی‌های جدید آنان موید آن است؛ آگاه نمی‌کنید یا اگر ابهام دارید اسناد رسمی آن را که در اختیار داریم را برای جنابعالی ارسال نماییم؟
نقش فریدون
آیا از اقدام برادرتان آقای حسین فریدون و تیم اقتصادی همراهش در دلالی‌ها بویژه در حوزه ارز در سال‌های قبل به‌عنوان کاسبان تحریم برای دور زدن تحریمها و امروز به‌عنوان کاسبان برجام مطلع هستید؟ آیا از ارتباطات ایشان و نقش‌آفرینی فوق العاده بالای وی برای گره زدن سرنخهای اقتصادی در کشور و خارج از ایران اطلاعی دارید؟ اخبار بسیار تکان‌دهنده و اسناد دقیقی است که روشن می‌نماید یکی از گردانندگان پشت صحنه این رانت خواری‌ها اخوی محترم و برادر عزیزتان آقای فریدون می‌باشد؛ چرا با ایشان برخورد نمی‌کنید؟
آیا اخذ امتیاز تاسیس شرکت سمگا و بانک گردشگری در دولت قبل توسط برادر معاون اول دولت جنابعالی آقای مهندس جهانگیری که البته رئیس کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز هستند در یک فرآیند کاملا قانونی و بدور از رانت صورت گرفته است؟ خواهشمندیم به مردم بیان کنید شرکای برادر جناب معاون اول‌تان در دولت قبل چه کسانی بوده و مسئولیت‌هایی داشته‌اند؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی