رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۰

روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی به خبرنگار گفت: تلگرام متعلق است به کسی که نتانیاهو وی را برادر خود می داند و به صراحت می گوید: شما برادر من هستید و توانسته اید به امنیت رژیم صهیونیستی کمک ویژه ای بکنید.
وی ادامه داد: یک چنین فردی نرم افزاری به نام  تلگرام را طراحی می کند که به طور گسترده در سراسر جهان جایگزین وایبر و دیگر نرم افزار های می شود.
مومن نسب با اعلام اینکه به واقع این نرم فزار یک نوع بد افزار می باشد تشریح کرد: کسانی که این نرم فزار را طراحی کردند همان کسانی هستند که تا چند روز پبش ویروس طراحی می کردند.
این پژوهشگر فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز تلگرام همان ویژگی هایی دارد که ویروس های آنان داشت.
وی ابراز داشت: اگر دیروز یک ویروس بر روی هسته گوشی موبایل می نشست و اطلاعات گوشی و کامپیوتر را سرقت میکرد حالا همین کار را تلگرام دارد انجام میدهد.
مومن نسب تصریح کرد: تلگرام به دوربین گوشی دسترسی پیدا می کند و فیلم و عکس می گیرد؛ به میکروفون گوشی دسترسی پیدا می کند و مکالمات را شنود می کند؛  تمام اطلاعات روی کارت حافظه موبایل می تواند بردارد و از طریق gps و آنتن های مخابراتی و wifi می تواند در هر لحظه مکان صاحب گوشی را شناسایی کند و حتی می تواند تمام اطلاعات گوشی را حذف کند .
رییس سابق اجرای دستورات کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور با بیان اینکه فضای تلگرام فضای نامناسبی می باشد ، تشریح کرد: وقتی به استیکرهای تلگرام نگاه می کنیم در میان آنها استیکر های غیر اخلاقی دارد که به سرعت داخل کشور پخش شد به گونه ای که همه کاربرانی که ما بررسی کردیم این استیکر ها رو دیده اند.
معاون سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: این استیکرهای نامناسب برای همه ی افراد اثرات مخرب دارد و در قالب استیکر روابط جنسی را اموزش می دهد و به نهاد های کشور مثل سپاه و نهاد های نظامی و امنیتی توهین می کند.
مومن نسب با اشاره به اینکه در واقع یک جور عقده گشایی رژیم صهیونیستی در استیکرها وجود دارد، ادامه داد:  از طرفی اکانت هایی  که خلاف منافع رژیم  صهیونیستی هستند را حذف می کند که نمونه آن در روز قدس پیام های از طریق این نرم فزار یا بد افزار ارسال می شد که جلوی چند اکانت را گرفت و برای خود بنده هم رخ داد.
وی بیان داشت: تلگرام حتی از طریق پردازش اطلاعاتی دیتا ماینینگ می تواند افکار عمومی را به جهتی سوق بدهد که نمونه های فراوانی وجود دارد مثل دروغ هایی که درباره مهاباد پخش شد که مدتی شهر مهاباد را بهم ریختند و یا شایعاتی به اسم اسید پاشی در اصفهان پخش شد.
این کارشناس فضای مجازی گفت: در واقع تلگرام با پردازش اطلاعاتی یک نفر یا قشری از مردم ، ضعف جمعی آنها را پیدا می کند و می تواند افکارشان را به جهتی مورد نظر خود هدایت کند.
وی تشریح کرد: به طور مثال مردم یک شهر عاطفی تر هستند و از پیام ها مشخص می شود که بحث احساسی روی آنها تاثیر می گذارد و تلگرام محرک های احساسی برایشان ارسال می کنند و نهایتا می شود اتفاقاتی که مشکلاتی برای کشور ایجاد می کند.
مومن نسب تاکید کرد: این نرم افزار ها تهاجم فرهنگی را به سرعت بیشتری پیش می برند به شکلی که این نرم فزارها تبدیل به جنگ افراز ، جنگ نرم شده اند.
وی خاطر نشان کرد: یک محتوای و مطلب نامناسب به سرعت در تمام این شبکه دیده می شود ولی دهها و هزاران مطلب خوب قابل مشاهده نیست و این خاصیت تلگرام و اینستاگرام می باشد.
این کارشناس فضای مجازی در ادامه با اشاره به درآمد هنگفت رژیم صهیونیستی از تلگرام و اینستاگرام ، گفت: وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی در مورد یکی از نرم افزار ها می گوید که ما توانستیم ازاین نرم افزار به میزانی درامد کسب کنیم که سیاست بایکوت اسرائیل را در اروپا بشکنیم.
وی تاکید کرد: یعنی در واقع با عضویت هر نفر در تلگرام ، اینستاگرام و …حدود ۱۴۵ دلار ارز وارد رژیم صهیونیستی می شود و با این در آمد رژیم صهیونیستی ارتش خود را قوی تر می کند و فلسطینی های بیشتری را می کشد.
مومن نسب ادامه داد: با عضویت هر نفر در تلگرام و اینستاگرام و … رژیم صهیونیستی ۵۰ گلوله مرغوب امریکایی خریداری می کند و به سینه بچه های فلسطینی می زند.
وی تصریح کرد: از طرفی با هر کلیکی که داخل محیط نرم افزار انجام می شود بین چهار تا بیست سنت به رژیم صهیونیستی کمک می شود که حاسبه کنید که هر دلار ۱۰۰ سنت می باشد و یا هر کلیک چقد ما کمک کردیم .
بهرحال تلگرام کاربران زیادی در ایراندارد برای استفاده بهتر ادامه مطلب را بخوانید

راهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرام

۱- در تلگرام به راحتی افراد می‌توانند با جستجوی یک یوزر عکس پروفایل شخصی فرد را مشاهده کنند پس حتی المقدور برای پروفایل خود یوزر انتخاب نکنید ،اگر هم در موارد خاص مجبور به ساخت یوزر بودید پس از انجام کارتان آنرا حذف کنید (منظور یوزر هست نه خود تلگرام).

۲- در صورت امکان در گروه‌‎هایی که عضو هستید از عکس شخصی برای پروفایلتان استفاده نکنید.

۳- از متن‌های بدافزاری که با عنوان ”این را خانم فلان طراحی کرده بفرست به یک نفر دیگه اسمش میاد و …” منتشر می‌شود، آنها را کپی و اجرا نکنید. روی لینکی که از شما اطلاعات شخصی می‌خواهد و یا لینک نصب نرم افزار می‌باشد کلیک و اقدام به نصب اپلیکیشن نکنید چون ممکن است دارای کدهای مخرب و تروجان باشد که بعد از کپی یا نصب کردن به موبایل شما و به حریم خصوصی شما نفوذ می‌کند.

۴- با فعال کردن این قسمت از نرم‌‎افزار فقط کسانی که شماره شما را در داخل گوشی خود ذخیره دارند می‌توانند عکس شما را ببینید برای این منظور به قسمت settings (تنظیمات) تلگرام رفته سپس privacy and security (حریم خصوصی و امنیت) و بعد last seen رفته، سه گزینه در بالا وجود دارد everbody ,my contacts و nobody که everbody برای همه عکس شما نمایش داده می‌شود، my contacts فقط برای کسانی که شماره شما را دارند و nobody برای هیچکس نمایش داده نمی‌شود.

راهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرامراهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرامراهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرامراهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرام

۵- روت کردن گوشی برای همه کسانی که خواستار استفاده از تمام قابلیت‌های گوشی خود هستند توصیه شده و همچنان پیشنهاد می‌شود ولی با روت کردن امکان نفوذ و دسترسی کامل به بدافزار‌ها در صورت عدم دقت به دسترسی‌های محوله به برنامه‌های نصب شده از طرف شما امکان پذیر است پس به‌دسترسی‌های درخواستی نرم‌افزار قبل از نصب برنامه و دسترسی خاص سوپر یوزر (در صورت روت بودن گوشی)توجه کنید و به هر برنامه‌ای دسترسی ندهید.۶- و در آخر اگر میخواید ببینید تلگرامتون هک شده یا نه و به عبارت کامل‌تر بتوانید تمام لاگین‌ها(تمام ورودی‌‌ها)به تلگرام با آی‌پی و در زمان‌های مختلف با هر وسیله شامل موبایل یا رایانه و… به تلگرام را رویت کنید به این قسمت بروید:

SITTING>> PRIVACY AND SICURITY >> ACTIVE SESSIONS

در این قسمت می‌بینید که در قسمت بالا مدل گشی شما را نشان داده به‌همراه آی‌پی و روبروی آن نوشته شده آنلاین یعنی اینکه شما دارید از تلگرام استفاده می‌کنید و اگر در پایین(لاگین‌های گذشته شما) به غیر از مدل گوشی خود و وسایلی دیگری که با آن به تلگرام متصل شده اید مدل یا وسیله ناشناسی دیدید، یعنی اینکه کس دیگری هم به تلگرامتون  شما دسترسی دارد. برای اینکه تلگرامتون رو در بقیه جاها از کار بیاندازید، روی گذینه قرمز رنگ با نام terminate all other sessions کلیک کرده و بعد ok را اتتخاب کنید.

راهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرامراهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرام
راهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرامراهکارهایی برای محافظت از اطلاعات شخصی در تلگرام
با اینکار هرکسی هم که به تلگرام شما دسترسی داشته باشد غیر فعال می‌شود ضمنا دیگر شما هم در وسیله دیگری بطور هم‌زمان قادر به استفاده از یک یوزر نخواهید بود.
مراقب رباط ها باشید تا حک نشوید

لیست ربات هایی در تلگرام که اطلاعات گوشی را سرقت میکنند

۱ @jaconda
۲ @vajehyabbot
۳ @toucan
۴ @otaghe8bot
۵ @Farsifunbot
۶ @tinabot
۷ @clippy
۸ @showmeBot
۹ @tinabot
۱۰ @BoobsWorld_bot
۱۱ @voybot
۱۲ @TeleStickersBot
۱۳ @PersianArzbot
۱۴ @Telegroupsbot
۱۵ @RamonaBot
۱۶ @ImageBot
۱۷ @mahbot
۱۸ @EmadBot
۱۹ @fatarobot
۲۰ @Radioarmaniran_bot

منابع: فمینا -مشرق نیوز-پارسینه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی