رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۱

نتیجه تصویری برای هر چه کنی به خود کنی

سلام بر دوستان

این روزا بساط دید و بازدید و مهمونی تقریبا برای همه خانواده ها پهن هست توی این دید و بازدیدها خیلی حرفا زده میشه؛ از مسائل خانوادگی و شوخی و خنده گرفته تا مسائل جدی و روز کشور.. خلاصه دیشب مهمون داشتیم این بحث فسادهای اقتصادی و بخور و ببر بعضی ها مطرح شد.. تو اینجور بحثها هم اگر دقت کنید چون مردم دوست دارن بیشترین جوّ و تاثیر رو ایجاد کنن خلاصه هر راست و دروغی و هر شنیده ای رو میگن.. تا اینکه بحث رسید به آقای حائری شیرازی و اینکه ایشون این همه زمین و باغ و غیره و غیره که داره رو حتما با چپاول بیت المال بدست آورده.. البته بحث آقای حائری شیرازی رو من تقریبا شاید حدود 12 یا 13 سالی بود که میشنیدم و البته از همون موقع هم افراد مورد اطمینانی از جاههای مختلفی میگفتن که ایشون دستشون پاک هست و تنها برای رفاه بعضی سازمانها کارهای اقتصادی ای رو انجام میدن و چیزی برای خود ایشون نیست و الی آخر.. خلاصه کاری ندارم که ایشون چقدردر کارشون موفق بودن و ..

البته تو مهمونی من گفتم قبول دارم که فساد هست خیلی زیاد هم هست خیلی هاش رو هم ما هنوز خبر نداریم اما آقای حائری کارش درسته و اهل فساد اقتصادی و اینجور وصله ها نیست و دلیلهام رو هم آوردم.. خلاصه ی خلاصه سرتون  رو درد نیارم تا اینکه بحث رسید به اینجا که این چه مملکتی هست که قیمت 3 قلم جنس مثل مرغ و پرتقال و.. رو نمیتونه کنترل کنه و به هر بهانه ای..

بحث به اینجا که رسید من گفتم باید قبول کنیم که حقیقتا مردم هم در این زمینه خیلی مقصرند وقتی در انتخابات به کسی رای میدن که در بین هشت کاندیدا از معدود کسایی هست که هیچ برنامه ی برای اداره کشور نداره و به صرف در آوردن یک کلید دلهای خیلی ها رو جذب میکنه یا به صرف دادن این شعار که من سرهنگ نیستم من حقوقدانم.. معلومه که باید سرمون این چنین بلاهایی هم بیاد.. معلومه که وقتی به راحتی میتونن سر خیلی ها رو اینجوری به قول بعضی از هموطنامون گول بمالن خیلی های دیگه هم نتونن جلوشون وایسن.. و البته انتخاب وزیرانی که دیگه دوره سالمندیشون رو در ویلاهاشون یا جاهای دیگه ای باید بگذرون و احیانا بعضی وزیران هم به هر بهانه ای بجای اینکه دلسوز این مملکتی که میخواد روی پای خودش بایسته، حداقل مقداری از وقتشون رو بصورت مغرضانه یا .. صرف کوبیدن تمام دستآوردهای دولت سابق میکنن که البته خودشون الان تقریبا پروژه های دولت سابق رو دارن افتتاح میکنن یا ادامه میدن..

البته خیلی دوست داشتم مشکل فقط همین باشه؛ البته تو این چنین دولتی کسی جرأت نمیکنه مفاسدی که تازه تابلو هم شده اند و وام های چند صد میلیاردی و چند هزار میلیاردی گرفتن رو دستگیر کنه.. یا پسر هاشمی که جرم جاسوسیش برای انگلیس بارها در محافل و شخصیت های اطلاعاتی و مجلسی مطرح شده را دست بزنن. دولتی که سعی میکنه هر طرح فوق العاده ای که رهبری برای پیشرفت یا نجات کشور مطرح میکنه باز یه جوری تبدیل به طرح های لیبرالی خودشون کنن و هر طور شده به قول خودشون ایران رو جزئی از دهکده جهانی با کدخدایی آمریکا کنن..

و البته که تو اینچنین دولتی خیلی ها هم پیدا میشن که تنها به خاطر چاپلوسی و .. به نان و نوایی میرسن و عدم شایسته سالاری میخ های خودش رو در این کشور محکمتر به زمین میکوبه.. و البته صدها معضلات ریز و درشت دیگه که تنها به خاطر همین رویکرد در روابط داخلی و خارجی پیش میآد.. خیلی از مشکلات که البته خیلی وقت پیش باید حل میشدند همین طور حل نشده باقی میمونند..متاسفانه!

خلاصه دوستان غرض از گفتن این قضیه این بود که باید بدونیم در مسیر رفتن به سمت تمدن اسلامی و عدالت و آرامش و سعادت، خود مردم عزیز ما هم رکن هستند.. تا وقتی مردم در رای دادن تامل نمیکنن و از اون بدتر بدون اینکه از برنامه کاندیدای خودشن اصلا اطلاعی داشته باشند و تنها به صرف شعار رای میدن حتما خود مردم هم در این مشکلات فراگیر مقصر هستند.. ما الان دیگه در عصر چاپار و تیرکمان های سنگی نیستم و ظاهرا دهه ها هست که در عصر انفجار اطلاعات هستیم بدون شک یک روز جدای از متفکران و دانشمندان و نخبگان، خود ما هم در حدّ وسعی که داشته ایم در پیشگاه خداوند و کوتاهی ای که در قبال نسل های آینده کرده ایم باید پاسخگو باشیم..

البته الان خیلی میشنویم که مردم از رایی که دادند پشیمون هستند اما این مسئله ای نبود که مردم به این سادگی دچار اشتباه شوند.. حکایت کارهای ما تاحدودی میتونه تصویر این اسلحله ای که باشه که تصویرش رو اینجا مشاهده میکنید..به هر صورت توی این ایام هر چقدر میتونید آجیل بخورید که برای طول عمر و مغز خوبه اما سعی کنید در خوردن شیرینی جز اندکی اجتناب کنید که برای دندونهاتون بسیار مضر هست. سال خوبی هم داشته باشید...

نتیجه تصویری برای هر چه کنی به خود کنی

نظرات  (۱)

یک ضرب المثلی هست که تو آمریکا که میگه هرچی پرت کنی به خودت می خوره. قبول دارم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی