رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۱

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی از موضوع گرسنگی وسیع و فزاینده در انگلیس خبر داد و نوشته که پارلمان این کشور نیز درباره فقدان اقدام دولت در این زمینه هشدار داده است. دربخشی از این گزارش آمده است: دولت انگلیس به فقدان تلاش برای مقابله با گرسنگی «قابل توجه و فزاینده» در این کشور متهم شده است. این در حالی است که یک گزارش منتشر شده نشان می‌دهد از هر پنج کودک در انگلیس یک نفر در خانه‌ای زندگی می‌کند که ناامنی غذایی در آن شدید است.
 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ایندیپندنت می‌افزاید: قانون گذاران انگلیسی دولت این کشور را به سکوت در ارتباط با ناامنی غذایی متهم کرده‌اند و خواستار انتصاب یک وزیر گرسنگی شده‌اند تا بتوان تضمین کرد می‌توان کاری در این زمینه انجام داد.در این گزارش به ارقامی‌اشاره شده است که نشان می‌دهد 2 میلیون و 200 هزار نفر در انگلیس با ناامنی شدید غذایی مواجهند که بالاترین سطح گزارش شده در اروپا محسوب می‌شود. 
این گزارش در حالی منتشر شد که فیلیپ آلستون گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور مقابله با فقر شدید و حقوق بشر نیز اعلام کرده سیاست‌ها و کاهش شدید حمایت‌های اجتماعی سبب تشدید سطح فقر و اعمال مشکلات غیرضروری در انگلیس شده است و اینکه برگزیت در حال تشدید این مشکل است.
«اماروی» مدیر اجرایی موسسه تروسل تراست نیز اعلام کرد: ناکامی در مقابله با دلایل ریشه‌ای این موضوع سبب تشدید نیاز به بانک‌های مواد غذایی شده است و بیش از یک میلیون و سیصد هزار بسته غذایی سال گذشته از سوی موسسه ما در اختیار مردم قرار گرفته است. 
بررسی‌های اخیر در ارتباط با فقر در انگلیس نشان می‌دهد خانواده‌های حدود 4 میلیون کودک نیز برای تأمین میوه، سبزیجات و دیگر مواد غذایی سالم در تقلا هستند.
دانش‌آموزان گرسنه
بی بی‌سی نیز از قول یک مدیر مدرسه «مورکم در لانکاشر» در شمال غربی انگلیس نوشت دانش‌آموزان مدرسه او به حدی گرسنه هستند که پس از ورود به مدرسه در سطل آشغال‌ها دنبال غذا می‌گردند. ما بچه‌هایی داریم که مطلقا چیزی برای خوردن ندارند. «شیوون کالینگوود» مدیر این مدرسه گفت: از هر ده دانش‌آموز این مدرسه، یکی از آنها از خانواده‌ای است که نیازهای غذایی خود را از بانک غذایی (جایی که به نیازمندان کمک می‌کند) تامین می‌کند.یونیسف، صندوق کودکان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ در گزارشی گفته بود ۱۹ درصد کودکان زیر ۱۵ سال انگلیس در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که با مشکل تامین غذا مواجه هستند.
 شیوون کالینگوود گفته است در حال حاضر در مدرسه او ۳۵ دانش‌آموز وجود دارند که خانواده‌هایشان از بانک غذایی استفاده می‌کنند. او می‌گوید احتمالا تعداد چنین خانواده‌هایی بیشتر است و آمار موجود تنها در‌باره خانواده‌هایی است که مدرسه از آن با خبر است.مدیر این مدرسه گفته است «از اینکه پدر و مادر این بچه‌ها وقتی به مدرسه می‌روند و با گفتن اینکه چیزی برای تامین غذای بچه‌هایشان ندارند به‌گریه می‌افتند، دچار اندوه می‌شود.»او می‌گوید خانواده‌هایی هستند که مرتب به همدیگر مواد غذایی قرض می‌دهند و این مشکلی است که رو به افزایش است.

نظرات  (۱)

خب حالا ک چی مثلا؟
چه چیزی ثابت میشه مثلا؟
میخای بگی گرسنگی وجود داره ؟ این ک باطله.. چرا؟
شماهایی ک ادعا میکنید در حکومت خلیفه چهارم ک مسجود ملائکه است گرسنه و فقیر وجود داشت و شبانه علی بن ابی طالب غذا تقسیم میکرد حالا در حکومتی ک بقول باز خود شما یک حروم زاده شیطان پرست حاکمه میخاستی گرسنه نباشه .. این ک نشد..
اگر هم بگی به لیبرال دموکراسی مربوطه ک اینم باطله چون در حکومت های کمونیستی هم از گرسنگی کبود نیل شدند نه اصلا در همین لیبرال دموکراسی های شرقی و افریقایی و امریکای جنوبی هم گرسنگی بیداد میکنه پس اینم نیست..
اگرم بگی اینها با این ثروت های افسانه ای نباید گرسنه داشته باشند اینم باطله چون در کشوری مثل ایران ک منابعش سه برابر ذخایرشه ینی جمعیت 240 میلیونی رو میتونه سیر مطلق کنه و درامد شرکتهای دولتیش 4 برابر بودجه عمومیش هست باز فقر و فساد و فلاکت بیداد میکنه ..
حداقل در کشور حروم زاده ها میدونن چقد گرسنه دارند اونم فقط دو میلیون و اندی در مثلا یک کشور 50 میلیونی اما در جایی که شعار عدالت میدن عکس رهبری میزنند عزای علی بن ابی طالب میگیرن این وضعشه .. خود تاسه گیر ...
معنای محصلی یافت نمیشه در این حرفها مگر.. همون باندی ک شما توش باشی..
پاسخ:
روح الله عزیز 
ما کی گفتیم حرومزاده شیطان پرست!!!؟؟؟ باز یه حرف گذاشتید تو دهن من بعدش حمله ور شدید! انصافا این جور بحث کردن جدله 
شما حرفاتون پر از درست و غلط هست

خب ریل نظام اقتصادی این کشور رو هاشمی بنا گذاشت و هر چی رهبری به ایشون دستور داد و اخطار داد گوش نداد راه خودش رو رفت این رو باید از هاشمی بپرسید همون کسی که شما همیشه بر حقش میدونی و چشمت رو بر خطاهاش میپوشونی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی