رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۳

حتما ضرب المثل فارسی «آمدند ابرو درست کنند، زدند چشم را کور کردند» را شنیده‌اید. این ضرب المثل در مورد کسی به کار می رود که می‌خواهد افتضاحی را درست کند اما آن را خراب تر می‌کند. حالا مصداق این حکایت، جملات امروز معاون پارلمانی رئیس جمهور، آقای مجید انصاری است. او امروز می‌خواست ابروی ننگنامه برجام را درست کند، اما ناخواسته اعترافی کرده است که از صد ننگ، بدتر است!

 
مجید انصاری می‌گوید: «من به اندک کسانی که مخالف اجرای برجام هستند و چشم بر واقعیت بسته‌اند و بدیهیات را منکر می‌شوند، عرض می‌کنم شما که می‌گویید برجام چه نتیجه‌ای داشته است من به شما عرض می‌کنم که اگر برجام نبود وضعیت امروز ایران چگونه می‌شد. رئیس جمهور فرانسه در دیداری که با آقای روحانی داشته است «رسماً گفته» که قرار بوده است به ایران حمله نظامی انجام شود و این حمله قطعی شده بوده و تنها در زمان اجرای آن اختلاف نظر وجود داشت که انتخابات سال 92 در ایران و مذاکرات هسته‌ای، سایه جنگ را از سر ایران برداشت.»
 
جناب آقای انصاری با شنیدن این سخنان شما از خجالت آب شدم. به چند دلیل:
 
اولا : ادعای رئیس جمهور فرانسه اگر ادعای درستی باشد، جای خوشحالی ندارد چون مصداق همان جمله رهبر معظم انقلاب در نماز عید فطر سال قبل است که در واکنش به تهدیدات نظامی طرف آمریکایی فرمودند: «این آقا (رئیس جمهور امریکا) گفته است می‌تواند ارتش ایران را نابود کند. قدیمی های ما این جور حرف ها را لاف در غریبی می‌گفتند. اگر می خواهند درست بفهمند اگر می‌خواهند از تجربه‌های خود درست استفاده بکنند، بدانند اگر جنگی این جا اتفاق بیفتد، آن کسی که سرشکسته از جنگ خارج خواهد شد، آمریکای متجاوز و جنایتکار است.»
 
ثانیا : این سخن رئیس جمهور بی نزاکت فرانسه یعنی؛ دشمنی که قصد داشته با کلی هزینه نظامی، انسانی، سیاسی، اقتصادی و بین المللی برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی اقدام کند و همچنان هم بر این اعتقاد است و از اظهار علنی آن هم ابایی ندارد، وقتی آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده، از پرداخت چنین هزینه‌ای منصرف شده و در حقیقت آنها با توجه به اصراری که نسبت به سرنگونی نظام جمهوری اسلامی دارند، آن نتیجه را با انتخاب حسن روحانی نزدیک دیده‌اند! آیا توهینی بی‌شرمانه تر از این نسبت به یک رئیس جمهور ممکن است؟!
 
 
ثالثا: ظاهرا آقای روحانی در برابر این سخنان توهین آمیز هیچ نگفته اند! چون قاعدتا اگر آقای روحانی در برابر این سخنان توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه برافراشته شده بود و پاسخ دندان شکنی به او داده بود، معاون پارلمانی ایشان، باید آن را با آب و تاب نقل می‌کرد تا ما هم از داشتن چنین رئیس جمهوری احساس حقارت نکنیم. ولی بر حسب قاعده حاکم بر این دولت، باید گفت که ظاهرا آقای روحانی از آنها تشکر هم کرده که منت گذاشته‌اند و به ما حمله نکرده‌اند!
 
 
رابعا : تازه می فهم که دلیل سخنان امروز رهبر انقلاب در جمع معلمان چه بوده. ایشان امروز فرمودند: «وقتی مقابل دشمن از نشان دادن قدرت بترسیم، دشمن پررو می شود، می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط‌ها. از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند، خب بروید همان خلیج خوک‌ها اینجا چه می‌کنید؟ خلیج فارس خانه ماست، جای حضور ملت ایران است. این‌طور باید با قدرت‌های زیاده‌خواه مواجه شد.»
 
خامسا: بر اساس اسناد مختلف، موضوع استمرار تحریم ها و حمله نظامی از برنامه عملیاتی یانکی ها و دوستان، خارج شده بود همانطور که در اردیبهشت سال گذشته، سناتور دموکرات «جف مرکلی» در مخالفت با طرح دیگر نمایندگان که معتقد بودند نباید به همین میزان اندک هم در مذاکرات هسته ای به ایران امتیاز داد، می گوید: سه راهکار اصلی پیش روی امریکا برای تقابل با ایران هسته‎ای قرار دارد: حمله نظامی، تشدید تحریم‎ها، مذاکره و توافق دیپلماتیک. وی سپس با استناد به گزارش «منابع امنیتی آمریکا» از غیرقابل کنترل بودن واکنش به حمله نظامی سخن گفته و آن را غیر ممکن اعلام می‎کند و به صراحت می‎گوید: « بنابراین اجازه دهید از گزینه استفاده از زور کنار رویم.»
 
مرکلی همچنین گزینه تشدید تحریم‎ها را هم ناممکن اعلام کرده و به پیام اروپایی‎ها درباره تشدید تحریم‎ها اشاره کرده و صراحتا اعلام می‎کند که تحریم‎های امریکا در شدیدترین حالت ممکن قرار دارد و اگر تحریم‎ها از شرایط فعلی افزایش یابد، شرکای اروپایی و دیگر کشورها قادر به همراهی نیستند و عملا نظام تحریم‎های بین‎المللی علیه ایران فرو خواهد پاشید. اما با پذیرش توافق از سوی ایران، می توانیم به مطالبه تحریم‌های بیشتر برای نتیجه گیری نهایی امیدوار باشیم. 
 
شبیه به همین استدلال از زبان جان کری و مرکل نیز پس از توافق ژنو بیان شده است. این سخنان یعنی، برجام به تنهایی با کمک آقای روحانی، معادل حمله نظامی و تحریمها برای دشمنان ما آورده داشته است.
 
آقای مجید انصاری! برجام، عجوزه زشتی است که هر چه برای آرایش و زیبایی‌اش تلاش کنید، معایب و زشتی‌هایش بیشتر نمایان می‌شود. ناخواسته خواستید ابرو درست کنید اما زدید و چشم را هم کور کردید.
حمید رسایی

نظرات  (۳)

متشکرم
خیلی خوب
برجام یعنی:
ب: برادر
ر: روحانی
ج: جوجه رو
ا: آخر پاییز
م: می شمارن
درود خدا بر شما دوست خوبم. آجرک الله.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی