رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

امام رضا علیه السلام:

لیس العبادة کثرة الصیام والصلاة، انما العباده کثرة التفکر فی امر الله عزّ و جلّ

«عبادت، کثره نماز و روزه نیست بلکه تفکر در امر خداست»

(رصدفکر: امر خداوند میتونه شامل خیلی چیزها بشه. این دایره اونقدر وسیع هست که کاملا علومی همچون فلسفه رو نیز در بر میگیره لذا از این حدیث در تشویق تفکر در هستی که تفکر در خداوند و افعال الهی است هم میشه استفاده کرد. البته شامل خیلی چیزهای دیگه هم میشه مثلا شامل تفکرات و تاملات عرفانی هم میشه. شامل همین تفکرات ساده عرفی در خلقت هم میشه.

خلاصه چیزی که هست شدت و ضعف داره وقتی که جدی میشه به سمت تفکر فلسفی مایل میشه و وقتی حالت سلوکی به خودش میگیره به سمت عرفان میره خیلی اوقات هم باز ما رو به معرفت میرسونه بدون اینکه نه فلسفی باشه و نه عرفانی بلکه حاصل تلاقی یک فطرت پاک با عالم که آیات خداوند هست می باشد

البته به نظر باز از این هم فراتر میتونه باشه مثلا میتونه ریاضیات، زیست شناسی و هر چیز دیگری که به نوعی به شناخت امرخدا و فعل خدا منتهی بشه رو شامل بشه؛ یعنی امکان داره همین علوم معمولی هم گاهی انسان رو مبهوت در عظمت خلقت و معرفت خالق کنه و البته نمیشه تفاوت در شدت و ضعف و گستره این علوم رو در این زمینه انکار کرد..)

نظرات  (۲۱)

فقط یه جمله بگم که خودم تجربه کردم  برداشت خاصی هم لطفا نکنید.. 
اگر کثرت تفکر واقعا پیش بیاد خودت خود به خود خم میشی .. همچین خم میشی که خودتم نفهمیدی کی خم شدی.. همین خم ظاهری ها..همین شکل رکوع.. وگاهی هم به سجده می افتی.. واین یعنی صلاة..
پاسخ:
احتمالا منظور شما از باب کشف شدن حقیقت و خضوع نفس در برابر اونه که یک سری تبلور های ظاهری ناخواسته بدنبال خواهد داشت
البته اونی که گفتم کاهل نمازی علتش همینه.. تنبلی هم هست..و این یعنی تنبلی هم علتی داره ککه بی خیال..
پاسخ:
در مورد کاهل نمازی چیزی نگفته بودید
راستی یادم رفت بگم.. فضا رو عرفانی کردی .. جو نگیرتت یه موقع..
پاسخ:
بحث من کلا فلسفی بود عرفانی نکردم
اگر هم میخوای بگی امام رضا (علیه الاف التحیة والثناء)  که ولایت عهدی رو پذیرفت برای مبارزه با نحله های فلسفی یا هر چیزی شبیه به اون بود.. و در نهایت این خدعه است.. و خدعه جایز...جواب این است: 
در میان اقوال چند قول است یکی از آنها این است که مختار من هم همین است.. مامون هم خودش علاقه به علوم عقلی داشت.. نه اینکه فیلسوف بود ..واقعا و راستی راستی علاقه داشت.. و هم به امام رضا علاقه داشت واقعا (ظاهرا امام رضا قبل از ولایت عهدی هم حرفهایی از مسایل عقلانی میزده) و هم میخواست بعد از خودش حکومت رو به امام بسپاره واقعا (البته میگن به خاطر این بود که بدست عربها برنگرده) و در نتیجه ولایت عهدی امام رضا اولش واقعی بود.. بعدا مشکل پیدا کرد وغیره..
پاسخ:
نه اتفاقا این رو برای تاییدی برای فلسفه و تفکر عقلی آوردم
و اگر هم منظور این باشه که فکر من شبیه به مامون هست و شما با کلمات امام  طومار این حرفها رو در هم پیچیدی..
عرض میکنم قبلا هم گفتم کسی مستحق این کار است که ادعایی داشته باشه یا بخواد فتنه ای رو برپا کنه.. -و اونها البته معلومه که کیا هستند - اما من کاری نکردم و به نظر خودم حداقل حرفهام درسته..وادعایی هم در هیچ چیز ندارم که بخوام شرمنده باشم.. به هر حال چیزی بود که باید میگفتم.. ببخش..
پاسخ:
نه اختیار دارید
یه سوال؟
چرا مقاله نقد منتقدین فلسفه رو حذف کردی؟؟؟
به نظرم کار درستی نبود..
پاسخ:
اون رو حذف نکردم بلکه یک مقاله از قبل بود که فقط در صفحه اول قرارش دادم و هنوز در وبلاگ هستش
من باز هم و صد بار باز هم میگم که به این حرف مشایین سخت معتقدم..هیچ چیز بالاتر از عقل نداریم البته عقل مطلق (وحیانی ) ومقید است اما عقل یک عقل است و ادراک کننده همه چیز از بالای بالا تا پایین پایین .و عمده مسایل روح به خیال باز میگردد.. شما نپذیر..
جسم ظاهر ، روح مخفی آمده است -- جسم همچون آستین جان همچو دست
باز عقل از روح مخفی تر بدی -- حس به سوی روح زوتر ره بدی
روح وحی از عقل پنهان تر بود -- زانکه او غیب است و او زان سر بود
آن حسی که حق بدان حس مظهر است -- نیست حس این جهان آن دیگر است
حس حیوان گر بدیدی آن صور -- بایزید وقت بودی گاو و خر

پاسخ:
نه بابا من کاره ای نیستم نپذیرم
شعر بسیار جالبی بود
 و یک مطلب آخر ..
آیا آتش زدن چیزی که پاره اش کرده اند.. همان مقام رضاست..
منتها البته با قید انقلابی..
یعنی رضای انقلابی..
غفر ا.. لنا و لهم..
پاسخ:
نه این مقام عزت است: َ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنین‏
ما که از مذاکره آقای ظریف و همراهانش راضی نیستیم.. البته انشاء الله خدا راضی باشه.. 
بله عزت که حتما هم هست..
شما از چی راضی هستید ..
من در مقام رضایت از آقای ظریف و همراهانش نیسم.. به من چی..
اما از اونایی که از اینها راضی نیستن حتما ناراضی ام البته..
پاسخ:
البته ببخشید فکر کنم من منظور شما رو قبلا درست نفهمیدم به نوعی هم میتونه مقام رضا باشه 

اما این نکته که از "اما از اونایی که از اینها راضی نیستن حتما ناراضی ام البته.." این رو باز کنید برام جالبه
فلسفه .. و .. تفکر عقلی ..؟
جالبه تفکر عقلی شما در موارد زیادی خیلی شبیه دکتر رضا داوری هست..
پاسخ:
منظورتون از فلسفه و تفکر عقلی چی بود؟
نمیدونستم چطور؟
بالاخره کسی که میگه تیم مذاکره کننده چه اند وچه اند.. بعدا وقتی که میخواد آتش بزنه ..از اون درونش رو میشه که چقدر راضی بوده..
آتشش پنهان و ذوقش آشکار
دود او ظاهر شود پایان کار
هیچی بی خیال
پاسخ:
رهبری در مسئله مذاکره از همون اول نظر خودشون رو گفتن و گفتن که به امریکا بدبین هستن و نباید از موضع ضعف و ترس با امریکا روبرو شد و اینکه برجام خلل هایی داره باید برطرف بشه و .. این که تلویحا گفتن که از مذاکرات راضی نیستن چیز جدیدی نبود قبلا هم با صدبیان گفته بودن/ از اول گفتن که این مذاکرات رو به خاطر اصرار زیاد مسئولین قبول کردن و الا میدونن که آمریکا این امتحان رو هزار بار پس داده و نتیجه این امتحان مشخصه و آخرش هم حرف رهبری درست در اومد 

اگه از اول حرفهای رهبری رو بصورت دنباله دار دنبال میکردید به همین نتیجه میرسیدید


برخلاف آقای روحانی و ظریف و عراقچی که همیشه با دروغ و تبلیغات با مردم برخورد کردند.



البته دروغ و خدعه که معلومه کار کیه..
دقیقا من هم چون دقیق دنبال کردم دارم همینو میگم..
ترس از خود از برو بیای خود و البته قدرت خود و حکومت خود عزیزم بخوای و نخوای انسان رو به خدعه وادار میکنه ... این بوقلمون صفتی نتیجه همین هاست .. ناچارند که زبونشون یه چیز بگه ته دلشون چه عقده هایی که نباشه.. ان شاا.. شما هم یه روز متوجه بشی..این مهمه.. حالا من رو از جبهه تون بیرون کردی.. باکی نیست..
گر نباشی نامدار اندر بلاد -- گم نه ای وا.. اعلم بالعباد
ولی یه جمله خیلی عجیبه.. که میگید:
آخرش هم حرف رهبری درست دراومد..
آخه آدم در انکار به کجا میتونه برسه... واقعا...


پاسخ:
ببینید رهبر در عین اینکه باید همه رو با هم متحد کنه باید جریان درست و کار درست رو نیز به نوعی به مردم معرفی کنه لذا نیاز به یه مهارتی هست 
از همون اول همه نخبگان سیاسی میدونستن موضع رهبر چی هست و ایشون هم صراحتا گفته بود 
از نظر ایشون اولا برجام ضربه ای به کشور بود ثانیا مسئولین منافقانه با مردم و دیگران برخورد کردند و میخواستند سر مردم کلاه بذارن و ثالثا ..
خب ایشون در عین حفظ اتحاد بین مسئولین و مردم با صبر آرام آرام هم تا حدودی ماهیت برجام رو روشن کرد هم به مسئولین تذکر داد که در برجام راه اشتباهی رو در پیش گرفتن..

انکار چی؟
این مردم هستن که گاهی به طبقه حاکم راه درست رو متوجه میکنن.. آقا چی میگی شما..
این آقایان مسئول از بالای بالا الی آخر به جای نشان دادن راه درست به مردن.. اولا برن خودشون آدم بشن.. ثانیا برن به مشکلاتی که باز هم خودشون برای مردم به وجود آوردن و به گردن آمریکا و آقای هااشمی انداختن..رسیدگی کنن.. ثالثا برن از تزویر و خدعه که بنام مهارت و حفظ جمهوریت ، کردن توبه کنن.. رابعا برن از حمایت از اونایی که 8 سال دولت رو قبض کردن شرمنه باشن.. خامسا..
این نخبگان سیاسی که میگید نه مث بعضی منافق ، بلکه صزیح از انتخابات استفاده کردن و با مردم در میون گذاشتن نظرشون رو (که تنها راه نجات اقتصاد تعامل با دنیاست) حالا درست یا غلط صریح نظرشون رو گفتن و مردم هم اعتماد کردن و رای دادن .. چرا مزدوران و منافقان دلواپس و شرمنده دست از سر ملت برنمیدارن حالا؟
ملت نه تنها با عقلشون بلکه با گوشت و پوست و خلال وجودشون راه اشتباه رو در 8 سال قبل دیدند و ماهیت این دلالان و همه چیز خواران رو درک کردن..
خوب این مسولین فعلی دولت هم مثل بقیه کار درست دارن غلط دارن ..حداقل خودشون رو دست راست امام زمان نمیدونن.. و حیف که مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز..
ما به شیوخ بی عقل خلیج خندیدیم که نفت خوارند... غافل از این که در جنب دل خودمون با موجوداتی طرفیم که همه چیز خوارند.. و اشباع ناپذیر..
اونایی که شما حافظ اتحاد دیدی خودشون مرکز افتراق و راس اختلافن..
این دین باید آزاد بشه..
این فکرها باید آزاد بشه..
برو آقا جان..
پاسخ:
به نظر من هیچ کدوم از این اشکالات به رهبری وارد نیست چون وقتی به کارهای رهبری و افکار ایشون نگاه میکنم همه درست و بدیهی هستند اما وقتی به عملکرد و افکار هاشمی و روحانی نگاه میکنم آینده کشور رو تار و در بدبختی میبینم لذا صریح بگید کجای کار رهبری غلط بود تا بحث کنیم 

مثلا آقای روحانی در همین 3 سال ثابت کردن که توانایی اداره کشور ندارن و تمام امیدشون به امریکا هست؛ انسان عاقل به دشمن گردن کلفت و جانی خودش امید نمیبنده الان کنترل تورمی که بهش افتخار میکنن چیزی جز رکود نیست یعنی مردم پولی ندارن تا خرید کنن و تورم رخ بده لذا با خالی شدن جیب مردم تورم پایین اومده لذا این نوع کنترل تورم متضمن یه نمره منفی به دولت هست نه مثبت

ببینید کشور ما هویتش اسلامی هست هویت اسلامی به ما هم اجازه نمیده بریم زیر چتر شیطان بزرگ و هم ما را مکلف میکند با سیاستهای شیطان بزرگ بجنگیم
این هویت اسلامی چیزی هست که آقای هاشمی و ظاهرا روحانی در اداره کشور بهش اعتقاد ندارن
اگه اشتباه نکنم آقای هاشمی گفته بودن که اسلام برای انقلاب کردن خوب هست اما برای اداره کشور خوب نیست یا همین آقای هاشمی و اذنابشون هستن که رانت خواری رو در کشور رسمی کردن و به خاطر عدم برخورد قاطع ایشون هست که صدها نفر در کشور همینطور میلیاردی و تریلیاردی دارن بالا میکشن.. الان هم دست پرورده های آقای هاشمی در دولت اصلا درکی از مردم مستضعف ندارن لذاست که هیچ کاری برای مردم مستضعف نمیکنن.. 

انصافا دولت آقای احمدی نژاد با همه انتقاداتی که بهش هست به مراتب از دولت روحانی بهتر هست.. حالا شما قبول نکن.. اما مردم این رو با تمام وجودشون حس میکنن

بعدش کار غلط و درست داشتن ها همه در یک سطح نیست بعضی افرادی باهاش هستن که آقای جوادی آملی حفظه الله مجبور میشه با عنوان دیوث سیاسی از اون افراد یاد کنه اما یکی دیگه اشتباهاتش در این سطح نیست.. یعنی بعضی اشتباه ها در حد فروختن مملکت است که البته کابینه آقای روحانی و هاشمی این افراد رو به هر ترتیب قبول کردن مثل همین آقای زنگنه مثل قضیه کرسنت و توتال که محرمانه بودن و بعدا گندش در اومد
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
امام رضا سلام ا.. علیه با اون همه عقل و درایتش در مقابل حکومت عباسی صریح صحبت نکرد حالا من بیام صحبت کنم .. نه آقا جان من جونم رو از سر راه که نیاوردم که..
آخه آدم خوب همین که میگی با این کار و اون کار رکود شده خودش ثابت میکنه تورمی بوده .. این خودش بزرگترین دلیل بر دروغ گو بودن اون رییس جمهور و کابینه ***** هست که با پررویی انکار میکردن تورم رو و هیچ کس هم جرات نداشت بهش بگه تو..
اصلا جنگ با شیاطین اصل حرکت انقلاب است ..برو شیاطین رو بشناس بنده خدا.. دقیقا مصداق شجاع و شجاعت کسی است که جلوی اینها محکم بتونه وایسته.. مثل کوه .. 
من تا قبل از احمدنژاد آقای هاشمی و دکتر لاریجانی رو دوست داشتم ولی بعدحالا مریدشون شدم .. این را نیک بفهم..
کجای اسلامی که در راستای اداره کشوره گفته شما به دلالی تون مشغول باشین .. یک عده قاچاق چی هم ازتون شب و روز محافظت میکنن.. استغفر ا.. از این اسلام اداره کن کشور..
این همه دولت داره زور میزنه دست دزد های 8ساله رو قمع و قطع کنه اونوقت مردک میاد با بی شرمندگی تمام میگه همه مدیران ما خوب و سالم و درستن.. آخه یکی بگه تو خجالت نمیکشی ... آخه پس کی میخوای شرمنده بشی دیگه..بابا عمرت داره تموم میشه .. به فکر گورت باش..
آقای عزیز اینها خودشون مستضعف ساز و مستضعف پرورند .. برو بصیرت پیدا کن.. کجایی جانم..
آقای جوادی رو که اینها خونه نشین کرده بودن که.. تازه بنده خدا یکم سرپا شده.. برو بابا..
فروختن بزار بهت بگم چیه.. یعنی در 8سال تموم نفت بفروشی به چین و هند نتونی پولش رو بگیری .. میلیارد ها دلار پول همین مستضعف ها که گفتی الان دست چین و هند و کره و ژاپن هست که عین خیالشون آقایون نبود.. پول های بلوکه شده در آمریکا.. اسلحه های روسی که پولشو دادیم خودشو نگرفتیم... وای اینها دیگه چقدر پر رو و وقیح اند.. مخم سوت کشید..

پاسخ:
اولا مشکلات از دور دوم دولت احمدی نژاد شروع شده و بنده قبول دارم
ثانیا دولت روحانی بسیار بی کفایت تر برخورد کرد 
ثالثا من وقتی زندگی و منش و افکار رهبری و جریان دیگر یعنی هاشمی و روحانی و .. رو میذارم کنار هم قطعا رهبری رو انتخاب میکنم. رهبری خیلی صاف و صادق هر سال با دانشجویان و مردم جلسه میذاره و اونها میان حرفهاشون رو میزنن اما هیچ وقت هاشمی و روحانی و احمدی نژاد و لاریجانی جرئت این چنین کارهایی رو ندارن چون براشون بد تموم میشه و کم میارن
رهبری حسابش پاکه لذا راحت با دانشجویان که نماد انتقاد و حرکت در کشور هستند جلسه میذاره و همیشه هم صدق اون اثبات شده
به نظر من نظر آقای جوادی آملی با شما فرق داره و دیاثتی که ایشون استفاده کرده و در جلسه با آقای عارف گفتند خیلی هوشمندانه تر و هدفمندتر از اون چیزی که شما فکر میکنید به کار بردن

البته در مورد این افرادی که شما نام بردید و گفتید اخیرا تاحدودی مریدشون شدید حرفهای زیادی هست همین آقای لاریجانی چرا اینقدر از احمدی نژاد میترسه یا چرا یهو مجلس رو دور میزنه و بصورت غیر قانونی و با لطائف الحیلی در عرض 20 دقیقه برجام رو تصویب میکنه و کمیسیون تحقیق درباره برجام که چند ماه دگیر برجام بودن رو براحتی کنار میذاره.. البته من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما خبرهایی هم از پشت پرده ها به گوش ما میرسه که ظاهرا شما از اونها بی اطلاع هستید

اصلا یه سوال چرا ضد انقلاب و امثال بی بی سی انگلیسی باید از هاشمی و لیست امید در انتخابات حمایت کنه؟ چرا باید افرادی که دارای پرونده فساد اقتصادی هستن از حامیان رفسنجانی و اصلاح طلبان باشن؟ پس حتما یه انحرافی در اینها هست دیگه.. 

اما بهتره کاری به اخبار پنهان نداشته باشیم به نظر من یک سری ارزشهای اسلامی آشکار وجود داره که بهترین معیار هستند و با اون ها به راحتی میشه انحراف راه هاشمی و روحانی و بعضی دیگه رو اثبات کرد و نیازی به این اخبار پنهان و غیره هم نیست مثلا نظام اشرافیت که آقای هاشمی بنیان گذاری کردن قطعا حرام بود نادیده گرفتن حق رزمندگان و به فراموشی سپردن اونها قطعا حرام بود باز کردن راه نفوذ دشمنان این کشور به سیاست و اقتصاد که تئوری مشاورین آقای روحانی هست و کتابهاشون تصریح کردن قطعا حرام است اگر نگیم که مصداق دیاثت سیاسی است باز کردن راه رانت خواران قطعا حرام است مبارزه عملی نکردن با مفاسد اقتصادی که رهبری صریحات به سران 3 قوا(روحانی، لاریجانی و لاریجانی) در پیامی گفتن قطعا حرام است.. 

و البته نمیدونم شایدم بهتر باشه که وارد این بحث نشیم ظاهرا خیلی چیزها هست که هم شما نمونید و هم من؛ یا اینکه بهش توجه نداریم لذا بی خودی روان خودمون رو خراب نکنیم؛ مخصوصا اینکه این قصه سر دراز دارد..
اما در مورد فحشی که دادی..
ببین آقای محترم من در مقابل منافق دست دیوث رو میبوسم .. قرآن هم چنین اجازه ای میده..
ضمنا ما یک دیوث داریم و یک منافق دیوث .. من افتخار میکنم به اولی .. این رو نیک بدون...دیگه دوران منافقان دیوث تموم شد .. از این خیال بیاند بیرون اینها که دوباره مردم رو خر کنن.. هر چند که اینها اول از همه با مردم دشمنن .. وقتی مردم بهشون رای میدن شروع میکنن به تملق .. البته میگن ما تملق رو در هیچ جایی جایز نمیدانیم جز در مورد مردم.. و وقتی مردم دستشون رو میخونن میگن مردم خسارت زدند.. هر چند که مردم خر بشن یا نشن خدا جای حق نشسته.. ان ربک لبالمرصاد..
پاسخ:
البته من فحش ندادم تنها حرف آقای جوادی حفظه الله رو در مقابل یه جریان خاص رو نقل کردم
اتفاقا از آقای جوادی هم خیلی ها شاکی شدن اما آقای جوادی دفترشون بیانه ای نوشتن و از این موضوع فقهی در باب سیاست محکم دفاع کردن . مسئله دیاثت سیاسی الان یه واقعیت هست که آقای جوادی مطرح کردند جوانه های دیاثت سیاسی در اطرافیان آقای هاشمی و روحانی و اصلاح طلبان سر برآورده نه رهبری.. و اصلا این پیام آقای جوادی با پیروزی اصلاح طلبان در تهران و حضور نماینده اصلاح طلبان مطرح شد نه با پیروزی اصول گرایان..
آقای جوادی نگاه به مخاطب خودش میکنه و حرف میزنه کما اینکه وقتی سعید جلیلی به دیدار ایشون رفت باهمین بیان گفتن که بعضی آدم های خوبی هستن اما توانایی اداره کشور رو ندارن و منظورشون دقیقا سعید جلیلی بود.



قطعا دیوث غیر منافق از دیوث منافق بهتر است

آقا اگه احساس میکنید بهتره وارد این بحثها نشیم من حرفی ندارم من فقط میخوام چیزایی که در ذهنم هست رو مطرح کنم لذا اگه میبینید بهتره، این بحث رو کلا کنار میذاریم

فقط به من بگو کجام کمونیستی هست .. بزرگواری کردی..
من با این ساختاری که شما درست کردین ربط نمیتونم پیدا نمی کنم..
حالا میخوای بهم بگو دیوث .. از جبهه بیرونم کن.. یا هر طور..
یک تکه نان خشک برای من کافیه..
چو آهنگ رفتن کند جان پاک
چه بر تخت مردن چه بر روی خاک

پاسخ:
بابا این چه حرفیه میزنید استغفرالله / شما گفتم افکارتون فلسفی و عرفانی است و اصلا رائحه غیر این رو هم نمیده
شما بزرگوارید و من غلط کنم همچین چیزی اصلا به ذهنم خطور کنه

البته ایت ا.. جوادی روحی فداه که به ایت ا.. منتظری ره گفت دیوث سیاسی چوبش رو هم خورد..
جالبه که یه روز اومده بود حرم زیارت بعدش رفت سر مزار ایت ا.. منتظری فاتحه خوند .. یک دل و صد دل داشتم برم بهش بگم دیدید چی شد... اما اونقدر محبت این مرد تو دلم موج میزنه که حیا کردم اصلا برم نزدیک..
بالاخره
جهان ای برادر نماند به کس
دل اندر جهان آفرین بند و بس
پاسخ:
من نمیدونستم که به آیت الله منتظری این رو گفته اما از حیث حقیقت امر(یعنی به نیت آقای منتظری هم کار نداشته باشیم) به قول امام خمینی ره آقای منتظری کشور رو دست لیبرال ها میداد .. 
البته اینها مدتها با هم رفیق بودن کلی با هم در انقلاب کار کردن حتی رهبری هم که برای آقای منتظری پیام دادن خیلی با ملاحظه و .. پیام دادن و وجهه مبارزاتی ایشون رو متذکر شدن..

اما آقای جوادی خیلی انسان لطیفی هستن به نظر من وقتی که آقای جوادی همچین حرفی میزنن خیلی حساب همه چیز رو کردن که میگن

اینکه گفتید چوبش رو خورد منظورتون چی هست؟
ثانیا دولت روحانی بسیار بی کفایت تر برخورد کرد... بی کفایت ترین دولت تاریخ نظام همون دولت احمدی نژاد بوده و هست.. این اول

رهبری حسابش پاکه لذا راحت با دانشجویان که نماد انتقاد و حرکت در کشور هستند جلسه میذاره و همیشه هم صدق اون اثبات شده.... البته پاک که هست اما من از عذاب درونی اینها خبر ندارم باید خودشون بیان اعتراف کنن.... اما این که گفتی...
رهبری خیلی صاف و صادق هر سال با دانشجویان و مردم جلسه میذاره و اونها میان حرفهاشون رو میزنن اما هیچ وقت هاشمی و روحانی و احمدی نژاد و لاریجانی جرئت این چنین کارهایی رو ندارن چون براشون بد تموم میشه و کم میارن
یکم برید جلسات این آقایون رو ببینید اطلاعاتتون عوض میشه.. روانتون هم از قبض ابدی در میاد..
اما این که گفتید...
آقای لاریجانی چرا اینقدر از احمدی نژاد میترسه یا چرا یهو مجلس رو دور میزنه و بصورت غیر قانونی و با لطائف الحیلی در عرض 20 دقیقه برجام رو تصویب میکنه و کمیسیون تحقیق درباره برجام که چند ماه دگیر برجام بودن رو براحتی کنار میذاره.. البته من طرفدار احمدی نژاد نیستم اما خبرهایی هم از پشت پرده ها به گوش ما میرسه که ظاهرا شما از اونها بی اطلاع هستید
به قدر کفایت که جواب داد که تا جایی که خود حامیان احمدی نژاد در سخنرانی رسمیش گفت که رییس مجلس آخرش زیاده روی کرد که.. برو توجه پیدا کن عزیز دل.. مضافا بر اینکه..
بنده خدا اقای لاریجانی از خدا میترسه.. والا حرف همون جاحرف زیاد بود واقعاواسه گفتن مث بعضی وحشی و گستاخ و بی ادب نیست که..شما اگه چیزی به عنوان جواب ابله خاموشی است رومیفهمیدید به حکمت سرعت تصویب برجام هم پی می بردید..
اما گفتید..
اصلا یه سوال چرا ضد انقلاب و امثال بی بی سی انگلیسی باید از هاشمی و لیست امید در انتخابات حمایت کنه؟ چرا باید افرادی که دارای پرونده فساد اقتصادی هستن از حامیان رفسنجانی و اصلاح طلبان باشن؟ پس حتما یه انحرافی در اینها هست دیگه.. 
جواب .. به همون دلیل که رییس اسراییل از احمدی نژاد دزد(که حرف جلال ال احمد رو به نام خودش ثبت کرد در قضیه هولوکلست) حمایت کرد و به همون دلیل که این کسانی که میگید حسابشون پاکه با شبکه استکبار هر دو منافعشون در یک نقطه به هم میرسه..
اما اینکه میگید...
اما بهتره کاری به اخبار پنهان نداشته باشیم به نظر من یک سری ارزشهای اسلامی آشکار وجود داره که بهترین معیار هستند ...
ضعف عملی تون رو بلافاصله بعدش اثبات میکنید.. که گفتید..
به راحتی میشه انحراف راه هاشمی و روحانی و بعضی دیگه رو اثبات کرد و نیازی به این اخبار پنهان و غیره هم نیست مثلا نظام اشرافیت که آقای هاشمی بنیان گذاری کردن قطعا حرام بود نادیده گرفتن حق رزمندگان و به فراموشی سپردن اونها قطعا حرام بود باز کردن راه نفوذ دشمنان این کشور به سیاست و اقتصاد که تئوری مشاورین آقای روحانی هست و کتابهاشون تصریح کردن قطعا حرام است اگر نگیم که مصداق دیاثت سیاسی است باز کردن راه رانت خواران قطعا حرام است 
اما گفتید...
مبارزه عملی نکردن با مفاسد اقتصادی که رهبری صریحات به سران 3 قوا(روحانی، لاریجانی و لاریجانی) در پیامی گفتن قطعا حرام است.. 
جدا نمیدونم بخندم یا گریه کنم...
اما گفتید...
قای جوادی نگاه به مخاطب خودش میکنه و حرف میزنه کما اینکه وقتی سعید جلیلی به دیدار ایشون رفت باهمین بیان گفتن که بعضی آدم های خوبی هستن اما توانایی اداره کشور رو ندارن و منظورشون دقیقا سعید جلیلی بود...
جواب ... متاسفم از فهمتون از آقای جوادی روحی فداه...
پسرجان وقتی ایشون در پیام به پیروزی هاشمی گفت قهرمان قهرمانان یعنی تو خوب مساله رو درک کردی حالا باید به درکت هم جامه عمل بپوشانی و به بنگاه سخن پراکنی ناپاکان و نااهلان توجه نکنی.. اما وقتی که به کسی میگه توان نداری یعنی به طریق اولی علم و درک هم نداری ... یعنی به زبان خوش میگه تو اصلا صحبت نکن..
اما گفتید..
بابا این چه حرفیه میزنید استغفرالله / شما گفتم افکارتون فلسفی و عرفانی است و اصلا رائحه غیر این رو هم نمیده
باز هم - تکه - انداختید دیگه .. نیگاه کن.. من باز هم میگم هر جا تفکرم خلاف و کاریکاتور فلسفه و عرفان هست بگو .. من مث شما ناراحت نمیشم.. فقط متاسف میشم... همین..
شما فحش میدید من شعر عرفانی مینویسم این بده مگه...
هر چند که واسه این افراد فحش و غزل یکی است..
یا رب مباد آنکه گدا معتبر شود
اما اینکه گفتید...
به نظر من نظر آقای جوادی آملی با شما فرق داره و دیاثتی که ایشون استفاده کرده و در جلسه با آقای عارف گفتند خیلی هوشمندانه تر و هدفمندتر از اون چیزی که شما فکر میکنید به کار بردن...
درسته حتما آقای جوادی روحی فداه نزدیک به اون کسانی است که همین چند ساله پیش میگفتند آقای جوادی خوبه اما هوش سیاسی نداره... یا اینکه آقای جوادی روحی فداه رفته همین چند سالی هوش سیاسی پیدا کرده..
نه آقا جون شما نمیخواد غلط کنی... به خصوص با این حرف که من کاملا با آقای جوادی فرق دارم ... دیگه واقعا جای حرف هم به قول خودت نمیمونه دیگه... 
اما گفتید...
و البته نمیدونم شایدم بهتر باشه که وارد این بحث نشیم ظاهرا خیلی چیزها هست که هم شما نمونید و هم من؛ یا اینکه بهش توجه نداریم...
واقعا شاید به بعضی چیزها توجه ندارم .. مثل اعتماد به تفکر شما..........

از یک طرف فقط میخواید هر چیز که تو ذهنتون هست مطرح کنید واز طرف دیگه میخواید حساب همه چیز رو بکنید..
بابا شمر و ابن ملجم بخدا 7 تا پستون نداشتن ها..
بابا به خدا قارون چیزی بیشتر از این که خودم زحمت کشیدم نگفت ها..
من قبلا هم گفتم که هیچ ادعایی ندارم.. پس نه شرمنده ام و نه سهمی میخوام... ان شاء ا.. که بهتر بشه همه چیز...
والسلام...

پاسخ:

در مورد جلسه رهبری با دانشجویان که جوابی نداشتید بدید الا اینکه گفتید قابل اطمینان نیست یعنی شاید در دل چیز دیگری شاید باشه اما بعید میدونم کسی این قدر با دغدغه این همه سال این چنین چنین قضیه ای رو دنبال کنه و در دلش چیز دیگه ای باشه

"یکم برید جلسات این آقایون رو ببینید اطلاعاتتون عوض میشه.. روانتون هم از قبض ابدی در میاد.." من منظورم با عامه دانشجویان بود نه طرفداران خودشون اونهم در مورد مسائل کشور نه بحث های انتخاباتی

"به قدر کفایت که جواب داد که تا جایی که خود حامیان احمدی نژاد در سخنرانی رسمیش گفت که رییس مجلس آخرش زیاده روی کرد که.." منظور من مجلس نبود منظور من صحبت های یک ماه قبل لاریجانی بود و چیزهایی که احتمالا شما ازش خبر ندارید.. بگذریم..

 

من هنوز حکمت سرعت تصویب برجام رو نفهمیدم(البته دلیل شما رو نمیدونم و الا خبرایی به گوشم رسیده) که رهبری هم مخالفت خودش رو از این مسئله بعد از تصویب تلویحا گفت(البته به زعم من)

 

"اما بهتره کاری به اخبار پنهان نداشته باشیم به نظر من یک سری ارزشهای اسلامی آشکار وجود داره که بهترین معیار هستند ...

ضعف عملی تون رو بلافاصله بعدش اثبات میکنید.. که گفتید.."

چرا!! وقتی بحث کردن با همین معیارهای دم دستی راحت تر و سر راست تر هست و ثانیا نه شما به اخبار پشت من اعتماد میکنید و شاید نه من

مثلا من بگم فلانی که شما اینقدر ازش دم میزنید مافیای فلان چیز توی کشور هست و احمدی نژاد میخواست گوشش رو بکشه قبول میکنید؟ خب معلومه که نه و قس علی هذا..

ثالثا مطالبی که بعدش آوردم مطالبی هست که همه آشکار هست و مطلب پنهانی نیستن

 

"مبارزه عملی نکردن با مفاسد اقتصادی که رهبری صریحا به سران 3 قوا(روحانی، لاریجانی و لاریجانی) در پیامی گفتن قطعا حرام است.. 
جدا نمیدونم بخندم یا گریه کنم...
"

چرا مشکلش چی هست؟ لحن رهبری لحن عتاب بود لحن تعارف نبود

 

"جواب ... متاسفم از فهمتون از آقای جوادی روحی فداه...

پسرجان وقتی ایشون در پیام به پیروزی هاشمی گفت قهرمان قهرمانان یعنی تو خوب مساله رو درک کردی حالا باید به درکت هم جامه عمل بپوشانی و به بنگاه سخن پراکنی ناپاکان و نااهلان توجه نکنی.. اما وقتی که به کسی میگه توان نداری یعنی به طریق اولی علم و درک هم نداری ... یعنی به زبان خوش میگه تو اصلا صحبت نکن.."

بگید این نامه رو کی دادن تا برم ببینم

من فقط میدونم پسر ایشون به هاشمی سال 92 نامه داده بود نه خود ایشون

 

"بابا این چه حرفیه میزنید استغفرالله / شما گفتم افکارتون فلسفی و عرفانی است و اصلا رائحه غیر این رو هم نمیده"

اینو جدی گفتم شوخی نکردم

جدای از اینکه هر جایی که قبول نداشتم نقد کردم

 

بعد چرا فکر میکنید من فحش میدم!!

 

"نه آقا جون شما نمیخواد غلط کنی... به خصوص با این حرف که من کاملا با آقای جوادی فرق دارم ... دیگه واقعا جای حرف هم به قول خودت نمیمونه دیگه... "

به نظر من شما دارید صفر و صدی یه قضیه نگاه میکنید حال اونکه امثال ما و شما خاکستری هستیم یعنی قضیه تشکیک هست

حتی در قضیه سیاسی شخصیت های بزرگ هم همین طور هست.

 

من علتی که به این جور بحث ها علاقه دارم این هست که با گذاشتن افکارمون در وسط گود، فکرهامون پخته تر میشه و اشتباهات و سوتی های خودمون رو متوجه میشیم و الا نه من وظیفه خودم رو میدونم که شما رو ارشاد کنم و نه فکر کنم شما این چنین فکری میکنید

 

نکته آخرتون هم جالب بود خیلی کم میشه از این زاویه به قضیه نگاه کنیم خیلی قابل تامل بود در این باره نکات بیشتری داشتید بذارید


البته یه جورایی همه این مسئله ها رو نمیشه بحث کنیم لذا فکر کنم تک تک بحث کنیم یا اصلا بحث نکنیم شاید بهتر باشه چون به هر ترتیب در ذهن شما دلیلهای زیادی هست که همه رو نمیتونید بنویسید و همین طور من 

کاش میشد یه راه میانبر پیدا کرد

حالا در مورد مطالبتون شاید بعدا چیزی بگم.. الان به دلیل فشار گرسنگی نمیتونم...
من از کسی دم نزدم .. من فقط گفتم یه احساس خاصی به ایت ا.. هاشمی دارم.. از آقای دکتر لاریجانی و ولایتی هم اخیرا بیشتر خوشم میاد.. به بعضی از کارهای آقای خاتمی هم خیلی مومنم.. اینها جرمه مگه؟
شاید باور نکنید من در انتخابات هم به دکتر روحانی رای ندادم..
در قضیه اقای منتظری هم با همه علاقه به ایشون باز گفتم ایت ا.. جوادی درست میگه( واقعا نه به خدعه)
جالب بود خاکستری گفتید و من هم این رو قبول دارم اما
یه چیزی رو دوست دارم یعنی جزو آرزو و آرمان هام هست نمیگم دارم اما میخوام حالا که توفیق این نیست که از حیث عملی کامل باشم.. حداقل در فکر و افکارم به جایی برسم که فقط شعله محض باشه و بدون هیچ دود .. این آخه مگه جرمه؟
پاسخ:
حق با شماست
قبول دارم
در مورد اطمینان نبودن و جلسات اقای هاشمی و لاریجانی با مطلق دانشجویان ونه با طرفداران خودشان اونم در مسایل مهم کشور از چیزهاییه که همشون اشکاره و پنهانی نیستن..
البته بحث یک ماه قبل و بعد مطرح نیست .. جواب ابله خاموشیه دیگه.. وقتی نمیخوان قبول کنن باز دکتر لاریجانی و غیره چی بگن.. این همه مشکلات این مردم خداجوی و مستضعف اونوقت اونوقت در مقابل کسی که فقط آمریکا رو میبینه.. حالا اگه نگیم میترسه و باید دید چرا میترسه واقعا.. خوب حرف حساب جواب ندادنه دیگه..این شاید به دلیل همون نفهمیدن اصل خاموشی در جواب ابله باشه دیگه.. والا من تا جایی که میدونم اینها مرتب از نقد های پخته و فرهیخته دارن استفاده میکنند..
خوب طبیعیست کسانی که با اصل برجام مخالفت داشتند حالا برخی اشکار برخی پنهان معلومه که با سرعت تصویبش هم مخالف میشن دیگه.. اگه واقعا زاکانی فحاش و دروغگو نخبه کشوره که استغفرا.. از هر چی نظامه..
اما
اولا گاهی یک شخص کاری کرده میشه راحت گوشش رو گرفت و همین هم نشان از خوب بودن ذاتش هست که خدا گوشش رو گرفته ..
دوما اما گاهی یک پروژه سازماندهی شدست که گوششون رو سخت میشه گرفت خصوصا اگه متصل به قدرت مطلق هم باشن.. مثل نقشه قتل 40 نفری پیامبر..
ثالثا مانگفتیم زرنگ نباید بود میگم فضول نباید شد..
شاید اگه میخوایم با چیزهای دم دستی بحث کنیم اصلا نکنیم بهتره البته منظور این نیست که پشت پرده ها رو سرک بکشیم..
منظورتون رو نمیفهمم لحن لحن عتاب بود نه تعارف یعنی چی..
خوب یعنی چی یعنی اقای جوادی خودش خوبه پسرش بده؟
گفتید..
جدای از اینکه هر جایی که قبول نداشتم نقد کردم
خوب همشو که نقد کردید که یعنی اصلا همشو قبول نداشتید دیگه..
اگه واقعا فکر میکنید  فحش نمیدید که هیچی دیگه من عذر خواهی کردم که..
واقعیت اینه که خاکستری هستیم اما باید نباشیم..
گود که همون عبارت اخرای  کرسی شد که.. نه بازم میگم خدعه حرام است..
گفتید..
نکته آخرتون هم جالب بود خیلی کم میشه از این زاویه به قضیه نگاه کنیم 
البته من که سعی میکنم همیشه یه پایه نگاهم باشه دیگه باقی رو نمیدونم..
راه میانبر چیه؟؟ دوست دارم بدونم

پاسخ:
منظورم از لحن عتاب نامه رهبری به سران قوا بود متن نامه این هست:

»بسم الله الرّحمن الرّحیم. نفس اهتمامِ آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند.

توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.«

این نوشته در پاسخ به نامه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در ارتباط با برگزاری »همایش ملّی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد« و درخواست صدور پیام برای این همایش، از سوی مقام معظم رهبری خطاب به سران قوا صادر شد.

در مورد برجام تنها چیزهایی که از آقای لاریجانی شنیدم: یکی این بود که برجام پرونده رهبری هست و همچنین اینکه بزرگان نظام تصمیمشون بر این هست که برجام تصویب بشه(که البته در این باره به نظر من رهبری هم موافق بود که برجام  به شرط از بین بردن خلاهاش تصویب بشه یعنی میخواست که بعد از چکش کاری مجلس و مسئولین تصویب بشه و به این نحو راضی نبود و چند بار هم با کنایه این رو گفت حتی یکبار هم رهبری گفت که خیلی بهتر میشد این مذاکرات رو انجام داد یا موارد دیگری که اظهار میکردن و عدم رضایت خودشون رو از مذاکره فعلی میگفتن/ دوم اینکه مشخص بود که یه جاهایی لاریجانی با رهبری اختلاف داشت و این اختلاف رو هم ابراز میکرد و حرف رهبری رو قبول نداشت حتی در جلسه ای حالت بی اعتنایی لاریجانی به رهبری به نظر من خیلی واضح بود/ بعضی هم که اطلاعات بیشتری دسترسی داشتن چیزای دیگه هم میگفتن که مربوط به منافع شخصی لاریجانی بود)

بعد به نظر من آقای زاکانی که خیلی خوب بررسی کرده بود من یادم هست که آقای زاکانی ابتدا کار برجام موافق با برجام بود حداقل توی معصومیه که تا حدودی دفاع کرد بعد از تحقیق و تفحص نظرش برگشت


در مورد پسر آقای جوادی دورا دور چیزای خوبی نشنیدم .. 


البته اصلاح میکنم هر جایی که مطلب رو قبول نداشتم یا تقریر دیگه ای در نظرم بوده یا کلا بگونه ای دیگه ای اون رو یاد گرفتم  گفتم/ لذا اعم هست.

در مورد راه میانبر دارم روش فکر میکنم اگه به نتیجه ای رسیدم میگم. اجمالا اینجور توی ذهنم هست که اگه در یه چیز به تفاهم برسیم بهتر از اینه که در ده تا چیز به تفاهم نرسیم یعنی یه چیز رو مطرح کنیم وحل کنیم بهتر از این است که ده تا چیز رو بگیم و درمورد هیچ کدوم به تفاهم نرسیم. یا اینکه یک سری اصول رو وسط بذاریم با اونها به قضاوت بپردازیم و ببنیم که کدوم جریان یا شخص به این اصول وفادار بوده است.. یه چیزی تو این فضاها..

عزیزم تو هنوز متوجه نشدی چرا بین این همه آدم بزرگ و مسئول تراز اول اونوقت اسحاق جهانگیری ای که جریان شما بهش میگن دماغ دراز ، به رهبری نامه نوشته... ها؟
یعنی مردم بفهمن که اصل و ریشه فساد چیست و کجاست و سازمان فساد به کدام قدرت مطلق متصلند..
اقای دکتر لاریجانی خیلی صریح با خیلی چیزهای رهبری مخالفند البته به ایشون ارادت دارند و با ایشون دوست هستند(نترسم بگم متاسفانه) اما هیچگاه مخالفتاشون رو مخفی نکردند.. ایشون صریح گفتند که جریان فتنه نمایی کار جریان فساد هست.. و صریح از همگان خواست که از دامی که جریان فساد پهن کرده فاصله بگیرن..
در مورد زاکانی که شرمم میاد حرف بزنم در مورد پسر ایت ا.. جوادی روحی فداه هم که گناهش به گردن قائلش..
در مورد راه میان بر  حدس میزدم که این باشه.. اما من خارج از اصول حرف نزدم .. شاید اصول شما و من کمی دور باشه از هم.. شاید هم .. بگذریم..
گفتید..
البته اصلاح میکنم هر جایی که مطلب رو قبول نداشتم یا تقریر دیگه ای در نظرم بوده یا کلا بگونه ای دیگه ای اون رو یاد گرفتم  گفتم/ لذا اعم هست.
یعنی چی من نگرفتم منظورتون رو...
فقط یک نکته.. شما از آقای دکتر لاریجانی مرتب شایعه نقل میکنید... خوب من هم در مورد آیت ا.. مکارم حفظه ا.. و فرزندان یک کسی چیزهایی شنیدم و در مورد آیت ا.. شاهرودی و بنیاد مستضعفین چیزهایی به چشم دیدم .. حالا بیام همه جا سخن پراکنی کنم...
پاسخ:
این طبیعی هست که آقای جهان گیری نامه بنویسه
به نظر من ریشه فساد بنیان گذارش آقای هاشمی هست و از همون اول رهبری به ایشون تذکر میدادند. آقای هاشمی از اول مخالف برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی بودن این تصریح خودشون هست 
شاید شما افراد و روابطشون رو درست بررسی نمیکنید
زاکانی هم مثل همه درست و غلط هایی داره اما به هر ترتیب بهتر از خیلی هاست و در مسئله برجام به نظر من خیلی خوب و منطقی کار کرد 
من فقط یک مطلب از آقای لاریجانی مطلب نقل کردم اون هم مسئله ای بود که در مجلس گفته بودن و خود آقای لاریجانی هم رد نکرده بودن
شما چرا اینجوری بحث میکنید!!! من مطالب خودم رو هنوز نگفتم

اما راه میان بری که من گفتم  خیلی عالی بود
مثلا ببینید یه سوال:
آیا راه انداختن کارناوال اشرافیت در کشور که آقای هاشمی خودشون صراحتا در نماز جمعه گفتن و با اینکه رهبری هم مخالف بودن این کار رو کردن حرام بود یا نه؟ 
و سوالهایی از این دست به راحتی نشون میده که از اول راه کی منحرف بود و راه کی درست بود..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی