رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

افکار و تازه های فکر در حوزه علوم انسانی اسلامی

رصد فکر

این وب سایت برای اهداف زیر تاسیس شده:
1. جمع آوری گزیده افکار و نظرات کسانی که در زمینه علوم انسانی اسلامی و تولید علم حرفی برای گفتن دارن. 2. بررسی افکار و نظرات اشخاص و جریاناتی که در روند کشور تاثیر دارند. 3. تحلیل ها و نقدهایی که در حیطه این افکار و آثار وجود داره. 4. آوردن یک سری نکات که در حیطه شناخت منطق فکری متفکران و علوم اسلامی کمک میکنن.

آخرین مطالب (به ترتیب)
طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب (به ترتیب)
آخرین نظرات
  • ۲۸ تیر ۰۰، ۰۷:۴۸ - ابی
    عالی
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۸، ۱۵:۰۹ - علی رحمانی پور
    سپاس
  • ۲۳ فروردين ۹۸، ۰۴:۲۴ - سجاد
    منابع؟
  • ۱۰ مهر ۹۷، ۱۶:۵۸ - خانم معلم
    لایک
  • ۳۰ دی ۹۵، ۱۶:۵۰ - ..جهان ..
    افسوس
  • ۲۱ دی ۹۵، ۱۱:۵۱ - ..جهان ..
    احسنت
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل

۰

یه نکته ای که امروز میخواستم به دوستان بگم اینه الان افرادی که مشغول نظریه پردازی در حوزه علوم انسانی اسلامی هستند تقریبا افراد معدودی هستند که همه شما اونها رو میشناسید و البته عده ای هم هستند که زیاد رسانه ای نشدند و گمنام هستند.

هر کدام از این افراد نظریه ها و حرفهایی را تا کنون ارائه دادن که البته طرفدارایی هم دارن. مثلا آقای مصباح یه نظام فکری داره شهید مطهری یه نظام فکری متفاوت داره . آقای خسروپناه یه نظام دیگه ای داره. افرادی مثل آقای میرباقری انتقاداتی اساسی ای به نظام فلسفی دارن و برا خودشون یه نظام فکری دارن که سعی کردن اون خلاهایی که در فلسفه اسلامی میدیدن را با اون نظام از بین ببرن. آقای دکتر عباسی و دکتر فیاض اشکالات اساسی ای به فلسفه دارن از سوی دیگه آقای خسروپناه سعی کردن به بسیاری از این اشکالات جواب بدن..

از سوی دیگه جریان فکری علامه طباطبایی ره و امام خمینی ره رو داریم. بسیاری معتقد هستند که بعد از علامه ره و امام خمینی ره اگر چه بزرگان بسیاری آمدند اما هیچ کدام به پای این دونفر نرسیدند. از طرف دیگه تفکرات مقام معظم رهبری زیدعزه را داریم که از جهاتی به علامه و از جهاتی به امام نزدیک هستند و یک جریان فکری خاص دارن که متاسفانه  تحلیل خوبی از سیر تفکرات ایشون من جایی ندیدم..

یه خورده اونطرف تر یه سری از علوم هستند که اصلا در بحث نظریه پردازی اونطورهایی که باید بهشون توجه نمیشه با اینکه کاربا اونها از جهاتی راحتتر هست و یه خورده اینطرف تر رو که نگاه کنید میبنید اصلا خیلی چیزا سیاسی شده یعنی جهت گیریهای سیاسی مثل بختک سایه سنگینی روی موتور حرکت تولید علم و تمدن سازی اسلامی انداخته. یه خورده خیلی اینورتر چیزایی دیگه ای هم هست که الان معلوم شده خیلی خیلی مهمتر هستن که البته باشه بعدا میگم.

خلاصه همه اینها رو گفتم که بگم:

دوستان! کمربندها رو محکم ببندید و کم کم خودتون را آماده کنید که یه مدت دیگه چه بخواهیم چه نخواهیم کم کم به تحلیل افکار هر کدوم از این شخصیت ها نزدیک میشیم تقاضای من اینه که مقالاتی که از هر کدوم از این بزرگواران میذاریم رو تا جایی که میتونید یه نگاهی بندازید و تا جایی که میتونید بخونید تا با فضای فکریشون آشنا بشید و سعی کنید کم کم نظر بدید اشکالاتی که کم کم بعد از مدتی به ذهنتون میرسه یا نقاط قوتی که به ذهنتون میرسه رو سعی کنید ذکر کنید حتی اگه میتونید با دوستان یا همفکرانتون درباره نظراتی که دوست دارید صحبت کنید تا هم فکر و ذهنتون قوی تر بشه و هم تبادل فکری داشته باشید.

انشاء الله از هفته دیگه مطالب جدیدی میذاریم و سعی میکنیم از ماه دیگه وارد کم کم وارد نقد هم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی